Patrick Söderlund opouští Electronic Arts. Byl spojen s kontroverzním Star Wars: Battlefront 2, ale i úspěšnými tituly
Hvězdná kariéra Patricka Söderlunda v Electronic Arts je u konce. Společnost oznámila, že ji její hlavní návrhář (Chief Design Officer) opouští. Je tedy čas podívat se na jeho pozoruhodnou cestu, která vyústila v post jednoho z nejvýše postavených Evropanů v herním byznysu.
Patrick Söderlund pochází ze Švédska a začínal ve vývojářském studiu DICE, kde se postupně vypracoval až na pozici generálního ředitele. Výrazně se tak podepsal na úspěchu firmy se sérií Battlefield a především DICE dovedl k úspěšné akvizici gigantem Electronic Arts. Na rozdíl od mnoha dalších studií se DICE v rámci EA po čase nerozpustilo, ale stalo se jednou z jeho nejdůležitějších částí. Na to už Söderlund dohlížel z managementu EA, kde se postupně stal druhým nejvýznamnějším mužem, po samotném CEO, Andrewu Wilsonovi.
Engine Frostbite, který vznikl právě v DICE, se postupem času stal nejdůležitějším nástrojem pro tvorbu her od Electronic Arts. Samotný Söderlund pak pomohl k tomu, že se z Battlefieldu definitivně stala masová záležitost a jedna z nejúspěšnějších herních značek současnosti. Na kontě má ale také neúspěchy. Především pak nezvládnuté uvedení Star Wars: Battlefront 2, kde EA ignorovalo hráčské požadavky a prosadilo tvrdou verzi mikrotransakcí. Tu pak stejně muselo nakonec opustit, a to na základě intervence od držitele licence, společnosti Disney.
Není jasné, kam povedou další Söderlundovy kroky. Aktuálně mu začíná běžet tříměsíční přechodné období, kdy bude předávat agendu svým nástupcům.
Komentujte