Red Dead Redemption 2 prodalo 23 milionů kusů. Táhne vydavatelství Take-Two vzhůru
Vydavatelská společnost Take-Two se před několika lety rozhodla jít cestou kvality namísto kvantity. Díky tomu už není řazená ani mezi velké vydavatele co do šíře portfolia. Ovšem konkurence jí může závidět preciznost, s jakou své tituly uvádí na trh a především jaké úspěchy s nimi slaví.
Díky tomu Take-Two oznámilo velmi dobré výsledky za třetí čtvrtletí fiskálního roku. Ty se vyšplhaly na 1,248 miliardy dolarů, přičemž očekávání se pohybovala kolem 1,1 miliardy. Hrubý zisk za čtvrtletí činil skvělých 350 milionů dolarů.
Zásluhu na tom má především nebývalý úspěch akce Red Dead Redemption II. Té se totiž prodalo 23 milionů kusů, což zástupci Take-Two nečekali. Velmi dobře se daří také dlouhodobé multiplayerové komponentě Red Dead Online, která si vede dokonce lépe než GTA Online ve stejném časovém období svého cyklu. “Jistě, stále je to beta, ale vede si skvěle,” dodal šéf firmy Strauss Zelnick.
Může se RDR 2 vyrovnat GTA 5?
Grand Theft Auto V se podařil majstrštyk v tom, že se drží v popředí prodejů celých pět let od svého vydání a stále vydatně přispívá do firemní kasy. Ostatně, podle všeho jde o nejprodávanější hru všech dob. Zelnick nechce odhadovat, zda stejný osud čeká také Red Dead Redemption 2, byť by si to pochopitelně přál. My však můžeme dodat, že našlápnuto má tato westernová akce více než slušně.
“Tento titul dokázal za 15 dní prodat více než se prodalo prvního dílu za celých osm let. Také zaznamenal nejlepší úvodní víkend v historii zábavního průmyslu, když vydělal 725 milionů dolarů. Takže je jasné, že z toho máme dobrý pocit. Přirozeně si RDR 2 vede mnohem lépe než jsme čekali, a to jsme měli vysoká očekávání. Je ale těžké říct, kam až se dostaneme,” prohlásil v konferenci s akcionáři Strauss Zelnick.
Táhl i basket a digitál
Jakkoliv je Red Dead Redemption 2 dominantním titulem loňského roku, nebylo to v případě Take Two pouze o něm. Výborně si vedl také nový basket NBA 2K19, který se v loňském roce stal nejprodávanějším sportovním titulem na americkém trhu a je na dobré cestě překonat úspěšný loňský ročník.
Společnost se pochlubila také významným růstem digitálního segmentu, který zaznamenal skok o 85 % na 703,8 miliardy dolarů. Z toho DLC a mikrotransakce, tedy opakovaný prodej zákazníkům, rostly o 31 %. Zbytek nárůstu je tak dán čistě prodejem her prostřednictvím digitální kanálů. Z toho je jasně patrné, že krabicovky neměly nejlepší rok.
Komentujte