Duchovní otec Diabla se obává služeb Google Stadia a Apple Arcade. Pokud nemáte rádi free2play, ještě jste nic neviděli, varuje

Duchovní otec legendárního akčního RPG Diablo, David Breivik, se na Twitteru podělil o své pochybnosti týkající se nově oznámených služeb Google Stadia a Apple Arcade. Obává se především obchodního modelu, který bude například v případě předplatného služby od Applu spočívat v tom, že hráči dostanou přístup k celému balíčku her a vývojáři dostanou zaplaceno podle odehraných minut v tom kterém titulu.

V zásadě to může působit jako velmi férové řešení, ovšem Breivik coby zkušený vývojář tuší velké problémy. “Všechny tyto služby, ve kterých tvůrci dostanou zaplaceno podle minut, budou mít obrovský dopad na designovou motivaci a povedou k predátorským praktikám. Pokud nemáte rádi free2play, ještě jste nic neviděli,” uvedl nebývale ostře David Breivik. Podle všeho vychází z toho, že Google Stadia bude mít podobný platební model, byť to zatím nebylo potvrzeno.

Uměle natahované hry

A jak by se tato problematika mohla konkrétně projevit? Například to může vést k uměle natahovaným hrám s cílem, aby u nich hráči trávili co možná nejvíce času. Stejně tak je myslitelné navrhnout pomalé grindy nebo náhodné mechanismy s faktorem hazardu, který hráče udrží u hry.

Pochopitelně i dnes je pro vývojáře, zejména potom free2play her, důležité udržet hráče co možná nejdelší dobu, protože pak se zvyšuje pravděpodobnost, že si něco koupí. Modely, se kterými přicházejí Apple a Google, to ale vynášejí na vyšší úroveň. Vývojáři by tak do budoucna například testovali, zda hráč v dané fázi vydrží hrát tři minuty, pět minut nebo třeba hodinu, a podle toho hru upravovali. Místa, která by nesplňovala přísná očekávání, by z her jednoduše zmizela.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 1 Prumer: 5]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na