Vývojáři Fortnite jsou novodobými otroky. Výjimkou není práce 100 hodin týdně, a to dobrovolně
Práce v herním průmyslu není vůbec jednoduchá, jak by si snad někdo mohl představovat. Vývojáři velkých her pracují na velmi složitých programech v mnohasetčlenných, což může být velmi vysilující. Nedávno vypluly na povrch neutěšené podmínky, které panovaly ve vývojářském studiu Bioware. Tehdy řada tvůrců her tvrdila, že nejde o ojedinělý případ.
Netrvalo tomu dlouho a na světě je další aféra. Přišel s ní magazín Polygon, který provedl rozsáhlou investigaci u mnoha bývalých i současných zaměstnanců vývojářského studia Epic Games. Pokud jste si představovali, že se tu vývojáři zabývají především počítáním miliard dolarů, které generuje jejich hit Fortnite, jste na omylu. Nepanuje tu ani nějaké idylické pracovní prostředí, jemuž by gigantický úspěch hry napovídal.
Nikdy nekončící vývoj je prokletím
Naopak, zaměstnanci Epic Games se cítí jako novodobí otroci. Fortnite je pro ně vlastně prokletím, protože vývoj této hry nikdy nekončí. Zatímco v minulých letech bylo zvykem, že se pár let pracovalo na jedné hře, přičemž fáze těsně před vydáním byla opravdu náročná a vysilující, ale s vidinou toho, že brzy skončí, dnes je takzvaný “crunch time” vlastně permanentní. Důvodem je stále větší počet her koncipovaných jako služba, mezi které patří také Fortnite. Ty je třeba neustále obohacovat novým obsahem a opravovat updaty.
“Průměrně pracují 70 hodin týdně. Ve firmě je přibližně 50 až 100 lidí, kteří pracují tolik jako já. Znám i takové, kteří tu tráví 100 hodin týdně,” uvedl pro Polygon jeden ze současných zaměstnanců Epic Games pod podmínkou anonymity. “Firma nám sice oficiálně umožňuje vzít si neomezené volno, ale to je prakticky nemožné, protože pak vaše práce spadne na ostatní a nikdo nechce být vůči kolegům tak bezohledný.”
Nepracuješ o víkendu? Tak už nechoď!
Největším problémem je podle něj to, že je hru neustále třeba opravovat. Manažeři se snaží udržet Fortnite populární co možná nejdéle, což je stále náročnější vzhledem k přibývající konkurenci jako třeba Apex Legends. Panuje ze obrovský tlak na výsledky. Pokud se něco pokazí, například chování zbraně, je třeba to opravit okamžitě a nečekat na další patch. Zároveň ale musíte pracovat i na něm.
“Sotva spím, doma jsem mrzutý. Nemám sílu na to, abych šel ven. Dát si víkend bez práce je pro mě obrovská výzva. Když si vezmu v sobotu volno, mám pocit viny. Nikdo mě nenutí, abych takto pracoval, ale když nebudu, tak se ta práce neudělá,” doplnil další zaměstnanec, který tak popsal novodobou formu otroctví. Ta je formálně dobrovolná, což poukazuje na širší problém, kdy se zaměstnanci neumí bránit neviditelnému tlaku.
Jiní zaměstnance zase tvrdí, že tak dobrovolné přesčasy nakonec nejsou. “Znal jsem lidi, kteří odmítli pracovat o víkendu, což způsobilo, že jsme nestihli termíny, protože jejich část práce nebyla hotová. Nakonec byli propuštěni.”
Zástupci společnosti Epic Games připouštějí, že vývoj Fortnite není žádný med a že výjimečně může dojít k výrazným přesčasovým hodinám. Na druhé straně poukazuje na neustálé rozšiřování vývojářského týmu a snahu o blaho zaměstnanců.
Mezi dotazovanými vývojáři zaznívaly také hlasy, že nějaké výhody práce u Epic Games na Fortnite přeci jen má. Platy vůbec nejsou špatné a bonusy dokonce špičkové. Někteří lidé do toho jdou zkrátka s tím, že vyberou čtyři kvartální bonusy, čímž si pěkně vydělají, a následně končí.
Poprosil bych o uvedeni zdroje pochybuji ze jste delali rozhovory sami, jinak toto povazuji za hoax a celkove poškozování firmy…. Jinak dle mého, tito zamestanci by šli pri těchto podminek ke konkurenci a myslím ze maji i na výběr 🤨
Trochu mi to připomíná moji práci v hospodě.. 90 hodin týdně a volno jen na úkor kolegů..
Nevím co je lepší..
to jejich, nebo vy snad berete sto padesát tisíc měsične?
Radši jako být třeba kamioňak v Německu a můžeš být třeba doma a máš tam povinný odpočinky takže se moc nenamáhaš