Hell Let Loose – zatím vydařená druhoválečná akce
Tak to konečně vypadá, že hráči, kteří milují fps střílečky v historických kulisách mají své žně. V nedávné době vyšel v předběžném přístupu celkem velmi realisticky zpracovaný Post Scriptum, následovaný Fps akcí Tanneberg, která pro změnu sahá po kulisách první světové války, květnu vyšel Battalion 1944 a konečně 6. června vstoupil herní titul Hell Let Loose do předběžného přístupu. Co si od tohoto titulu slibovat? Stojí za to si počkat, nebo už hrát? Na tyhle dvě základní otázky se pokusím odpovědět v následujících řádcích.
Hell Let Loose je fps střílečka zasazená do kulis druhé světové války, přičemž samotná bitevní klání jsou určena až pro 100 hráčů, za vývojem hry stojí dosud neznáme studio BLACK MATTER PTY LTD a Hell Let Loose je jeho prvním velkým projektem. Kdybych měl hru a herní mechaniky přirovnat již k nějakým vydaným, tak je to mix mezi Post scriptum a Battlefieldem, přičemž z obou si bere jen to dobré a dále rozvijí své vlastní prvky. Rozhodně musím zklamat všechny hardcore hráče Red Orchestry, žádné sebepoškozování podobě hardcore hry se nekoná a balistický model střelby je dost zjednodušen, takže hru si rozhodně užijí i příležitostní hráči, kteří nemají čas trénovat svůj aiming skill od rána do večera, což považuju rozhodně za plus. Na druhou stranu taktická část hry je plnohodnotná a dost záleží na tom, jak se kdo ujme svých rolí v týmu.
Strategie a Taktika vyhrávají bitvy
Můžete být sebelepším hráčem, ale pokud jste obklopen partou devětačtyřiceti trotlů, a při vší smůle jsou ve vašem týmu, nezmůžete nic. Tohle je hlavní premisou všech fps her, které nabízí víc než řežbu, kde skill a pohotové reakce neznamenají všechno. V Hell Let Loose to platí dvojnásob. Alfou a Omegou je prostě dodržovat hirearchii velení a náplň hráčských rolí. Těch je hned několik a jestli vás některá omrzí, není nic jednoduššího, než si vyzkoušet jinou. Já osobně jsem si zamiloval hrát v “Recon týmu”, což je jednotka o dvou lidech, jejíž úkolem je dělat diverzní akce, lokalizovat nepřátelský postup, zadávat dělostřelectvu cíle a komunikovat přímo z vrchním velením a likvidovat nepřátelské tábory.
Pokud přeci jen zatoužíte o intezivnějším zapojením a ne být stínovým hráčem, tak není nic jednoduššího než postupovat společně s kapitány a jejich týmy, hlásit jim pozice nepřátel, případně někde zakempit se svým parťákem sniperem a lokalizovat mu cíle a potvrzovat jejich eliminaci. Pro mě už jen tato role je zábava na stovky hodin. Dalším velmi důležitým prvkem je zvolit vhodné místo při výstavbě provizorních základen, pod čímž si nepředstavujte nějakou bombasticky zakopanou lokaci, to je doménou inženýrů, ale spíše vhodně do terénu umístěnou vysílačku, která poslouží jako respawn point pro vaše spoluhráče. Díky této možnosti se stává každá hra naprosto dynamická a intenzivní řežbou plnou zvratů. Velmi dobře zpracovaným prvkem je “suppression fire”, který znáte určitě i z jiných her, ale zde je velmi dobře zpracovaný a chytří kapitáni týmů, kteří s ním umí pracovat se stávají nezastavitelnou mašinérií na pochodu. V praxi to funguje tak, že pokud nepřátelskou pozici přehltíte střelbou z těžkých kulometů a dalších zbraní, mohou být sebelépe schovaní, ale dojde k tomu, že se jim rozostří obraz a zhorší míření, a lze tak získat významnou výhodu ve vašem útoku, či obraně.
Současný stav hry v Early Accesu
Koupit hru v předběžném přístupu, vždy nese určité riziko, ke cti studia Black Matter rozhodně patří fakt, že hra je skutečně dobře hratelná, prakticky bez lagů, mapy jsou detailní a velmi povedenéa a to včetně interiérů budov, což nebývá u fps akcí tak úplně zvykem. Během mého hraní Hell let Loose jsem se nesetkal s nějakou větší technickou chybou, komplikací nebo chybou. Bugy tam samozřejmě jsou, ale nepřijde mi, že jsou nějak kritické a jsou minimálním výskytu, že mě to neodrazuje vám hru doporučit a těšit se na další vývoj, který bude stát za to, v plánu je přidat více map, více techniky, zlepšit animace (ani teď nejsou nějak hrozné) a mnoho dalšího.
Tady je asi dobře zaplacenej článek a asi redaktor hru nehrál
Možná by bylo fajn říci například v čem nesouhlasíš Jendo. Pak můžeme hodit řeč.