LawBreakers je hrou na odpis. Co s takovým propadákem?
Musí to být opravdu k vzteku. Několik let se lopotíte s vývojem hry, od které si slibujete, že si najde početnou základnu fanoušků. Jenže pak ji vydáte – a on ji nikdo nechce hrát! Přesně to se stalo slavnému vývojáři Cliffu Bleszinskimu, který se svým studiem Boss Key Productions vytvořil spektakulární propadák LawBreakers.
Pokud si někdo myslel, že se hra po mizerném začátku rozjede k lepším zítřkům, byl na omylu. Dokonce si ani nedokázala udržet to málo hráčů, kteří ji v počátcích dali důvěru a koupili si jí. V posledních dnech se podle statistik Steam Charts na serverech LawBreakers vyskytovalo přibližně 300 hráčů zároveň. Pár dnů po vydání to bylo 3000 a i to je hodně málo. Pro srovnání – aktuální novinka, nijak extra propagovaný a očekávaný Absolver, hrálo ve špičce po vydání 19 000 hráčů najednou.
Kde se stala chyba?
Statistika se vztahuje pouze na PC verzi, ale nemusíme mít věšteckou kouli na to, abychom dokázali odhadnout, že na PS4 to bude vypadat stejně, ne-li hůře. A to přesto, že LawBreakers u recenzentů vyloženě nepropadla. Nám se sice nijak zvlášť nelíbila, ale jinde sklízela slušná hodnocení. Jak se ale ukazuje, je to hra velmi uniformní, a přestože se v zásadě hraje docela dobře, nemá čím zaujmout.
Na počátku vývoje se s LawBreakers počítalo jako s free2play titulem. V průběhu tvorby ale tvůrci zvýšili ambice a rozhodli se hru prodávat za 30 EUR. Jak se zdá, nevyšlo to a návrat k free2play modelu je prakticky nevyhnutelný. Jenže hra už propásla největší zájem, jaký o ni mohl být při vydání, a i po změně obchodního modelu bude mít v aktuální konkurenci hodně těžké přilákat nějaké hráče.
Komentujte