A Year of Rain je strategie, která vypadá jako Warcraft 4
Inu, dobrá, volba názvu je trochu zvláštní. A Year of Rain je přinejmenším odvážně zvolené jméno pro realtime strategii klasického formátu. Ale prosím, vždyť záleží především na vnitřních hodnotách a vyhladovělí fanoušci strategií hledající podobně skvělé kousky, jako vycházely ještě před patnácti lety, se nad jménem hry nebudou dvakrát podivovat.
Je to totiž asi to jediné, co by se dalo A Year of Rain vyčítat. Zbytek totiž působí jako poctivá strategická hra střihu Warcraftu 3, respektive s trochou fantazie by mohla být Warcraftem 4. Její příběhovou kampaň si budete moct zahrát buď sami nebo ve dvojici v rámci kooperativního módu.
Vypadá a hraje se to povědomě
Paralely se sérií Warcraft jsou skutečně četné. Od grafiky, která používá Unreal Engine 4, přes styl vyprávění příběhu pomocí neherních sekvencí (ale nikoliv renderovaných videí) až po hratelnost včetně stavby základen a hrdinů se skilly a inventářem.
Své pracovníky vysíláte v A Year of Rain stavět budovy a těžit suroviny do lesa či dolu. Rekrutujete vojáky, kteří v případě příliš četného klikání trousí uštěpačné komentáře, a na každé mapě celkem 30 misí najdete tajemství, jako jsou truhly a skupinky monster.
Na výběr jsou tři velmi odlišné frakce, které se nesou v duchu standardních fantasy archetypů. Rucah jsou kombinací různých národů podobných Alianci ve Warcraftu. Dále tu jsou Nemrtví a potom také Outcasts, kteří představují nejrůznější monstra od ještěřích lidí až o obry. Poslední jmenovaná frakce dokáže dokonce pohybovat svými živoucími budovami. Kdo by si nevzpomněl na Noční elfy z Warcraftu 3?
Kooperace a skvělý design misí
Německé vývojářské studio Daedalic Entertainment si pro A Year of Rain předsevzalo velmi bytelný koncept hry. Kompletní kampaň bude možné hrát ve dvou hráčích v kooperaci. K tomu budou přizpůsobeny schopnosti hrdinů a design misí, aniž by to ale ovlivnilo zážitek jednoho hráče. Každopádně, týmová práce a těsná spolupráce budou důležitými faktory.
Autoři A Year of Rain si dávají velmi záležet na designu úrovní v rámci příběhové kampaně. Měly by se tak střídat typické RTS mise s dlouhým budováním základny s těmi, ve kterých budete ovládat pouze hrstku jednotek. Cíle misí se budou dynamicky měnit, měly by tu být vedlejší úkoly, spousta tajemství, stejně jako inovativní kooperativní mechanismy. Například bude třeba kombinovat schopností hrdinů, abyste překonali překážky. Případně oba hráči začnou na různých místech mapy a musí se teprve probojovat k sobě.
Máme chuť hrát
Zajímavě zní také multiplayerový mód zvaný Against All Odds. V něm se utkají dva dvojčlenné týmy o kontrolu nad superzbraní. Jeden tým bude hrát pouze za hrdiny, zatímco ten druhý dostane k dispozici armádu složenou z běžných jednotek. Nepřátelskou základnu přitom nebude možné poškodit přímo, ale jen prostřednictvím válečného stroje.
A Year of Rain doslova sálá nostalgií po tradičních strategiích, které tu dlouho chyběly. Zároveň se však nebojí smysluplných inovací, jimiž však nestaví žánr na hlavu. Jistě, považovat tento nezávislý titul za náhradu Warcraftu 4 může být troufalé a je to myšleno s trochou nadsázky, ale když se nad tím trochu zamyslíte – proč by to vlastně nemělo fungovat?
A Year of Rain vyjde na podzim tohoto roku nejprve v rámci předběžného přístupu na Steamu. Ten by měl nabídnout jednu ze tří příběhových kampaní, tři multiplayerové mapy a devět hrdinů (tři z každé frakce). Další obsah by měl následovat s měsíční frekvencí, přičemž pro pro každou z dalších dvou kampaní budou tvůrci potřebovat šest měsíců času.
Komentujte