Jak jsem v Electro Worldu kupoval novou herní myš a dostal použitou v nekompletním balení
Spotřeba herních myší je v naší redakci poměrně vysoká. Zkrátka a dobře, jakkoliv se myšítka jeví kvalitně, nakonec stejně čas od času podlehnou dlouhodobému zuřivému či intenzivnímu klikání, potažmo vzteklému mlácení o podložku způsobeném frustrací z té či oné hry. Ale to jim nevyčítejme.
Teď k věci. Opět nastal čas do redakce pořídit novou herní myš. Volba tentokrát padla na dobře hodnocený a zároveň cenově relativně dostupný kousek v podobě ASUS ROG STRIX Evolve. Myš jsme se rozhodli zakoupit v Electro Worldu. Na balíček jsme čekali tři dny, což je na dnešní dobu u skladové položky přeci jen dost, ale to nechme stranou.
Nepříjemné překvapení
Když myška od Asusu konečně dorazila, jal jsem se jí radostně rozbalovat. V té chvíli jsem si sice všiml prostřižených lepítek krabice, ale nepřikládal jsem tomu nějakou větší pozornost. Myš jsem tak okamžitě vyndal a připojil ji k počítači, abych ji mohl okamžitě ozkoušet. Po prvotním uspokojení z toho, že se Asus ROG STRIX Evolve dobře drží v ruce, neklouže a příjemně se s ní kliká, jsem se jal pátrat po možnostech jejího nastavení. V této chvíli mě poněkud překvapilo, že k myši není přibalen manuál. Nu což, asi Asus šetří životní prostředí a já si ho stáhnu na internetu. Přeci jen se mi ale něco nezdálo. V balení byly bez ladu a skladu jen dvě součástky, jež mohou tvořit alternativní horní plochu myši.
Na krabici je ale naštěstí uvedeno, co by měla ukrývat. Inu, nemýlil jsem se – uživatelská příručka tu pochopitelně měla být, ale není. Stejně tak chybí nálepky s motivem ROG.
Třeba to projde
Ne, nejde o nic zásadního. Myš se dá používat i bez vytištěného manuálu a samolepek. Ovšem postup obchodu, obzvlášť tak velkého, jako je Electro World, je přinejmenším zarážející. Bez mrknutí oka vám dodá použité zboží, u kterého se ani neobtěžuje znovu přelepit krabici a přidat veškeré potřebné příslušenství. Upozorňuji, že myš byla prodávána jako nová, nikoliv zánovní či použitá.
Věřím, že obchody nejsou v jednoduché situaci, když jim někdo ve 14denní zákonné lhůtě vrátí zboží, které rozbalil a nějakou dobu používal. Je však naprosto nepřípustné, aby tuto svou zátěž, kterou mají beztak zakalkulovanou v cenách, přenášely na další zákazníky. Tedy aniž by jim o tom dopředu řekli. Nemám nic proti tomu, aby obchody prodávaly zboží označené jako “rozbalené”. Byť i to by mělo obsahovat vše, co k němu náleží.
Electro World se k mé stížnosti nepostavil nejlépe. Napsal, že zboží mohu ve 14denní lhůtě vrátit. Zřejmě, aby ho pak poslal někomu dalšímu jako nové, kdo si toho nevšimne. Alternativní způsob řešení situace nenabídl, přestože má máslo na hlavě. Pokud by nabídl dodání nové myši a odvoz původní, případně nějakou slevu, dalo by se snad ještě přimhouřit oči a odpustit. Takto se ale jen ukázalo, že firma o problému ví a nechce ho řešit.
Electro World tedy nedoporučuji, protože stejným způsobem bude pravděpodobně postupovat i v dodávkách zboží ostatních kategorií.
Mám též podobnou zkušenost s OD OKAY .Bohužel sem kupoval přímo v kameňáku a né na eshopu.Obrovská chyba – už to nikdy neudělám.Reklamace a vrácení zboží trvalo déle jak měsíc a pul a vyžadovaly celkem 4 návštěvy pobočky. Bože kde to žijeme …..už nikdy více.I za cenu větší ceny budu kupovat už jen na alze..když pominu fronty tak se s reklamacemi aspoň tak neserou …..
Možná by bylo dobré tuto zkušenost napsat na Heureku. Tady se to nemusejí lidi dozvědět.
Tak ja dneska sel pro Ryzen 5 2600 do alza pobocky kam mi prisel, kupoval jsem v black friday uplne novy.
Aaaaale prisel s natrhlou peceti tak jsem rekl holce z Alzy at to prede mnou zkontroluje a svete div se! Procesor tam vubec nebyl :DDDD
Takze takova dalsi normalni story ze zivota …;) aby redakce vedela ze se to deje vsude :DDD
Jak je videt tak EW jsou pekni zmrdi a za to je treba nalezite je odmenit – nic u nich nenakupovat. Take jsem mel pred nedavnem podezrelou zkusenost, o kterou se s Vami podelim. Kupoval jsem herni monitor jehoz cena se vsude na internetu pohybuje s cenou pres 10 000kc. EW ho ale prodavali s cenou pod 7000kc. Rikal jsem si, ze je to divne, ale ze ho nakonec obednam kvuli uspory penez. Kratce po obednani jsem si vsiml, ze se jedna o vystaveny kus. V tu chvili mi doslo proc je tak levny. Rekl jsem si nevadi, obednavku stornuji.… Číst vice »
Na EW mám štěstí vždycky na poslední kus. Sháněl jsem tablet. Cena cca 3000,- nový. Odpověď byla, že už mají jen poslední vystavený kus. Já na to: A sleva na něj bude? Odpověď: V žádném připadě. Takže teblet, kterej je 24/7 v nabíječčce, oťápanej od lidí a s rozvíceným displejem má hodnotu jako ten co je netknutý v krabici.
A proto radši věci kupuju v kamenných obchodech, ne přes internet. Ale jde to hůř a hůř.. myš jsem tak kupoval před časem taky a stále funguje. A když už si objednám přes net – nikdy jsem nic nevracel, nikdy.
Všechny tyhle firmy mají e-shop spíš na ozdobu. Objednáme za cash odnos do 1.p, přijede týpek – to nepůjde, jsem tu na to sám a podobně. Datart, EW, Okay všechno totéž. Když to neumím, nebo na to nemám lidi, tak ať prodávají klasicky přes kamenné prodejny, kde si může zboží každý zkontrolovat hned při převzetí..
Sorry, ale tenhle clanek je hodne nefer. 14 denni lhuta vraceni zbozi je pro kamenne prodejny neskutecne zneuzitelna vec. Zakaznik si vraceni vyrve i kdyz na nej nema pravo, vraci nekompletni produkt nebo evidentne jiz pouzity apod. Proste vyhrozuje negativnima recenzema, ČOI atd. jen aby se domohl neceho na co nema pravo a je ku zpravidla vyhoveno. Dalsi vec je ta, ze si lidi delaji z obchodu pujcovny na vikendove akce (repro v lete apod). Pak se stane jednoduse chyba jedince, co na reklamaci zabali mysku, ktera neni kompletni a zaradi ji do prodeje. Vy o takove ptakovine jeste napisete… Číst vice »
Autor článku chtěl upozornit na to, že mu prodali použíté/rozbalené zboží s tvrzením, že je nové. V jiných známých obchodech s elektronikou (Zelený ufon a dvojka na trhu) vám toto zboží prodají také, ale je řádně označené a je se slevou. Zatímco v Electro World to označené nebylo a ještě bylo zboží vykradené. To je ten rozdíl. Autor se nerozčiluje nad tím, že to bylo rozbalené ale nad tím, že ho na to nikdo neupozornil.
Pokud nechcete, aby podobné praktiky procházely, začněte s tím sám něco dělat. Podejte podnět na ČOI a předejte jim komunikaci s prodejcem a fotodokumentaci.