Google Stadia spotřebuje 20 GB za hodinu. Hráče služba příliš nezaujala
Google před dvěma dny na vybraných trzích spustil svou revoluční službu Stadia, která chce nabídnout plnohodnotné hraní prostřednictvím streamingu. Kromě poměrně zdrženlivých odborných recenzí už jsou na internetu také četné hráčské ohlasy. Bohužel většina z nich není ze služby kdovíjak nadšená, což souvisí jednak s jejím konceptem, kdy je třeba platit za streaming a hry zvlášť, jednak potom s malou nabídkou titulů, které jsou pro Google Stadia zatím dostupné.
Uživatelé jsou také poněkud překvapení “žravostí”, kterou Stadia projevuje. Ti, kdo si zkontrolovali aktuální spotřebu dat, se nestačili divit. Ta je totiž o poznání vyšší, než se dosud předpokládalo.
Podle prvních údajů od Googlu z léta tohoto roku mělo být na hodinu streamingu v rozlišení 4K zapotřebí přibližně 15,75 GB dat. V případě nižšího rozlišení 1080p měla spotřeba klesnout na 9 GB za hodinu. Ale realita je nakonec poněkud horší. Ve 4K rozlišení se spotřeba blíží a někdy dokonce překonává hranici 20 GB. Rozlišení 1080p si potom v průměru žádá 10,2 GB za hodinu.
To je samozřejmě problém v případě jakéhokoliv tarifu s omezenými daty, ovšem do budoucna to může znepokojit poskytovatele internetového připojení, kteří s takovou porcí v průměru v žádném případě nepočítají, přestože vám dávají “neomezená data”. Může tak dojít k omezení datové neutrality a zvláštním zpoplatnění těchto služeb i ze strany poskytovatelů. Ostatně, těm se nelíbí už rostoucí zájem o videostreamingy, a to takový Netflix v rozlišení 4K spotřebuje “pouhé” 3 GB za hodinu.
Komentujte