System Shock 3 v problémech. Vývojářský tým byl podle některých zpráv rozpuštěn
Značka System Shock nemá v moderní době na růžích ustláno. Poté, co do hlubokých problémů zabředl remake prvního dílu od vývojářského studia Nightdive, jež se alespoň částečně podařilo vyřešit, se stahují mračna nad ještě ambicióznějším projektem, kterým byl rovnou třetí díl od vývojářského studia Otherside Entertainment, kde působí legendární tvůrci Warren Spector nebo Paul Neurath.
Stalo se však nejspíš to, čeho jsme se obávali. Špatná hodnocení a prodeje předchozího titulu studia – Underworld: Ascendant – nevyhnutelně zanechaly své stopy. Na konci loňského roku se v oficiálním fóru objevily zprávy o několika odchodech z vývojářského týmu. Podle bývalého komunitního manažera došlo k poměrně velké vlně propouštění, a to i v týmu, který sídlí v texaském Austinu a stará se právě o System Shock 3. Ten přitom s vývojem Underworldu, který probíhal v Bostonu, neměl moc společného.
Komplikace přinesly také problémy vydavatele, společnosti Starbreeze, která zbankrotovala a nemohla tak naplnit své původní sliby, na základě kterých chtěla do vývoje System Shocku 3 investovat zajímavé sumy. Pokud by slovo dodržela, mohla hra být zajímavým a inovativním, byť stále spíše menším projektem.
Aktuálně není zcela známo, jak to se hrou vypadá. Základ tohoto akčního RPG už je prý hotový, ale zřejmě už se příliš neposouvá kupředu. “Nevím, co se tam děje, ale původní tým už tam nepracuje,” uvedl jeden z bývalých vývojářů. To zní všelijak, jen ne pozitivně.
Komentujte