Baldur’s Gate 3 – vše, co potřebujete vědět
Největší změna v hratelnosti Baldur’s Gate 3 oproti předchůdcům vyvolává očekávatelné rozporuplné reakce. Jedni volají hlasité NE, zatímco další novinku kvitují. A o co že jde? Inu, o nic menšího než souboje. Ty totiž ve třetím díle legendární RPG série nebudou probíhat v reálném čase, jak jsou na to fanoušci zvyklí, nýbrž tahovým způsobem.
Paralely s dalším velkým RPG od vývojářského studia Larian – Divinity: Original Sin 2 – se zkrátka nezapřou. Tou další je využití fáze předběžného přístupu, které se dočkají uživatelé Steamu a Google Stadia v první polovině tohoto roku. Vydání v obchodě GOG je v plánu až pro plnu verzi.
Soubojový systém Baldur’s Gate 3 je tahový, ale rychlejší než v Divinity
Pro někoho jde o nejlepší možnou zprávu o Baldur’s Gate 3, pro jiného div ne o katastrofu. Jednotlivé postavy budou disponovat pohybovými bodíky, takže je třeba pro ně navrhnout cestu a aktivity v daném kole. Nejprve vydáte pokyny vy a pak je na řadě počítač nebo jiný hráč v rámci multiplayerového módu. Kromě samotných soubojů ale bude Baldur’s Gate 3 probíhat v reálném čase, byť tahový mód můžete spustit kdykoliv.
Autoři prezentovali větší bitvu s více než 20 účastníky, která probíhala o poznání rychleji než podobné měření sil v Divinity: Original Sin 2. A to přesto, že každý charakter má k dispozici spoustu možností, jako je strčení do nepřítele, přemístění předmětu nebo odhození předmětu z inventáře.
Baldur’s Gate 3 dostává vertikalitu
Takzvaná vertikalita je novým prvkem v sérii Baldur’s Gate. Výhody z výškových rozdílů, které známe z Divinity, tentokrát autoři ještě zdůraznili a umožnili postavám vylézt nebo doskočit skutečně kamkoliv. Těšit se tak můžete na překvapivé útoky z balkonků uvnitř budov apod. Ve výškách balancující postavy totiž zůstávají díky stealth systému skryty i tehdy, kdy zbytek partičky už bojuje.
V dialozích uvidíte obličeje
Mezi fanoušky se hojně diskutuje také o systému dialogů. Vylepšený engine z Original Sin 2 totiž v Baldur’s Gate 3 umožní zobrazit animované obličeje. Jakmile dojde řada na dialog, přiblíží se kamera až těsně k postavám. Ty potom poměrně divoce gestikulují a jejich obličej žije vlastním životem. Díky tomu budou dialogy méně popisné. Také akce, jako předčítání z dopisu, budou zpracovány přímo v grafice hry.
Kostka rozhoduje o všem
Vývojářské studio Larian nechce v případě implementace pravidel Dungeons & Dragons dělat žádné kompromisy. Díky tomu tak o úspěchu a neúspěchu bude rozhodovat kostka. Šance na zásah při útocích tak bude výsledkem hodu kostky, stejně jako pokus o použití charismatu při rozhovoru. Vždy je třeba na dvacetistranné kostce (D20) hodit určitou hodnotu nebo ji překonat. Když se hod nepovede? Máte zkrátka smůlu.
Baldur’s Gate 3 jako AAA projekt
Přestože by se mohlo zdát, že hra stále vzniká s určitými omezeními stran možností autorů, podle všeho tomu tak není. Na vývoji pracuje tým čítající 350 vývojářů, byť část je outsorcovaná, což už je velmi solidní palebná síla odpovídající AAA projektům. Ostatně, něco o velikosti hry prozrazuje také dabing, který bude přítomen pro každou řádku promluv. Celkově si vyžádá namluvení 1,5 milionů slov.
Komentujte