Sony si koupila miniaturní podíl v Epic Games. Stálo jí to 6 miliard

Foto: Epic Games/Fortnite Mobile

Společnost Sony si pořídila podíl ve společnosti Epic Games, která provozuje stejnojmenné vývojářské studio stojící zejména za hitem Fortnite, ale také stále úspěšnější, byť velmi ztrátový obchod Epic Games Store. Není na tom vlastně zase tak moc překvapivého. Sony se sice dosud zabývala konzolovými hrami, ale diverzifikace portfolia je jistě potřebná. Spíše překvapí velikost podílu, který Sony v Epic Games získala. Jde totiž o pouhého 1,4 %, což japonské firmě nedává prakticky žádné slovo ve směřování Epicu. Částka, kterou Sony zaplatila, přitom není úplně nízká. Jde o 250 milionů dolarů, tedy přibližně 6 miliard korun. Díky této investici byl celý Epic Games oceněn na 17,86 miliardy dolarů. Je tak výrazně hodnotnější než nejdražší herní firma Evropy, kterou se nedávno stal polský CD Projekt.

Tisková zpráva o investici se nese v typicky korporátním duchu o “prohlubování spolupráce napříč špičkovým portfoliem Sony a zábavních platforem Epic Games, z čehož budou těžit hráči i tvůrci“. Je tu také noticka o tom, že obě společnosti chtějí spolupracovat na multimediálních zážitcích ve stylu Fortnite, jako byla velmi úspěšná in-game koncertní šňůra Travise Scotta.

Obchod ale v žádném případě neznamená, že by hry od Epic Games napříště vycházely exkluzivně na Playstation. Studio bude dále produkovat tituly i na jiných platformách. Tato svoboda je zcela jistě důsledkem právě toho, že Sony v Epic Games nezískává silné slovo, jako spíše finanční podíl, s jehož zhodnocením do budoucna počítá. Není ale vyloučeno ani to, že bude podíl navyšovat, pokud se k tomu objeví vhodná příležitost.

Podíl Tencentu se zhodnotil více než dvacetkrát

Epic Games každopádně se Sony už dlouho spolupracuje na architektuře Playstation 5, zejména pak úložných komponent. Ostatně prezentaci svého Unreal enginu 5 firma vypořádala právě demem na PS 5.

Epic Games byl také zásadním faktorem pro to, aby Sony začalo podporovat cross-play multiplayer. Prvním titulem, kde se to podařilo, bylo právě Fortnite. Stalo se tak v září 2018, kdy předtím Japonci čelili velké vlně kritiky za to, že jako jediní cross-play neumožňují.

Významným investorem v Epic Games je čínský gigant Tencent, který si v roce 2012 pořídil rovnou 40%. Z dnešního pohledu tehdy nakupoval velmi levně – za 330 milionů dolarů. Podle aktuální valuace má jeho podíl hodnotu 7,14 miliardy dolarů. Zásadním přelomem bylo vydání battle-royale Fortnite, které generuje obrovské příjmy z mikrotransakcí. Díky nim si Epic Games mohl otevřít také vlastní Store, který stále mohutně dotuje, ať už tím, že rozdává atraktivní tituly (v poslední době například GTA 5 nebo Civilization 6) či exkluzivními smlouvami o distribuci pro tvůrce.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na