Kingdom Come: Deliverance stále generuje stamiliony. Studio Warhorse se nejspíš prodalo pod cenou
Kingdom Come: Deliverance je jednoznačným komerčním úspěchem. Bylo to možné říct už po prvních týdnech od vydání a platí to – možná překvapivě – i více než dva roky od vydání této asi největší české herní produkce od dob Mafie. Historické RPG totiž projevilo jednu vlastnost skutečně kvalitních her, kterou je “dlouhý ocas”. Ten v podstatě znamená, že se hře nedaří jen v době bezprostředně po vydání, ale že se velmi slušně prodává i v dalších letech.
Vysoký zisk v poměru k obratu
Nedávno se tak vývojářské studio Warhorse mohlo pochlubit překonáním hranice tří milionů prodaných kusů. Nutno přitom dodat, že hodnotu hry trochu devalvovala přítomnost v Xbox Game Passu a především potom týdenní bezplatné rozdávání v Epic Games Store. Ale i tyto akce studiu pochopitelně přinesly nemalé prostředky.
V loňském roce se každopádně Warhorse po finanční stránce dařilo více než dobře. Dosáhlo obratu 463 milionů korun, z čehož dokázalo vygenerovat skvělý zisk 210,2 milionu. Dodejme, že jde o rok, kdy firma vydala pouze pár přídavků pro Kingdom Come: Deliverance a jinak už se z větší části věnovala novému projektu, pravděpodobně Kingdom Come 2. Více než slušný zisk byl vygenerován i přesto, že firma z větší části přešla na standardní zaměstnanecký model, kdy svým zaměstnancům vyplácí standardní mzdu s veškerými odvody. Když byla firma ještě ve většinovém vlastnictví Zdeňka Bakaly, využívala takzvaného švarcsystému. Zatímco v roce 2017 osobní náklady činily něco přes 10 milionů korun, v loňském roce překonaly už hranici 93 milionů korun.
Nový majitel si může gratulovat
Ruce si musí mnout především nový majitel v podobě společnosti Koch Media spadající pod holding Embracer Group. Ten Warhorse loni získal přibližně za miliardu korun a jeho investice se mu začíná splácet, aniž by studio vygenerovalo nový titul. Dá se očekávat, že i letos se bude obrat firmy počítat ještě ve stamilionech a že přinejmenším pokryje náklady na provoz firmy, jež se rozrostla už na 140 zaměstnanců. Embracer je známý přitom spíše tím, že v akvizicích přeplácí.
Tak trochu se naplňují slova našeho komentáře, který jsme vydali ku příležitosti odprodeje Warhorse. Tehdy jsme psali, že se studio prodalo zřejmě příliš brzy. Vzhledem k oblibě prvního dílu Kingdom Come: Deliverance je totiž velmi pravděpodobné, že druhý díl bude ještě větším úspěchem. Jeho vývoj by se přitom pohodlně zaplatil z prostředků, které vydělala jednička. V případě českého hitu vidíme paralelu s polským Zaklínačem. První díl se prodával slušně a zaujal především fanoušky RPG, dvojka byla mnohem úspěšnější a trojka se stala komerčním megahitem, který studio CD Projekt RED vyšvihl na pozici nejhodnotnější herní společnosti Evropy, kdy přeskočila dokonce mnohem větší Ubisoft.
Všem pracovníkům Warhorse budiž klidně přáno vše dobré. Ale vydávat toto dílo za megaúspěch? Ha ha ha! Řada lidí se jasně vyjádřila. Financovali tuto hru kvůli Vávrovi a výsledek je jasně zklamal, to není jedno či dvě vyjádření jež byly zveřejněny naštvanými hráči! Takže tento článek je totálně mimo mísu.
Opět se zmiňujete o svarcsystemu. A porovnáváte náklady na zaměstnance. Pokud to má být fér srovnání, tak porovnavejte celkové odvody i těch OSVČ. Já např. jako OSVČ odvedu státu cca 30% všeho, co mi přijde na účet. OSVČ se demonizuje a z firem, které si úplně běžným způsobem najimaji kontraktory, se dělají zloději. Proč?
sice jsem si tu kokotinu koupil ale hral jsem ji jen par hodin, ta anglictina zrovna v tehle hre, je totalni dno.
já ji dostal zadarmo na epicu, ale ještě sem ji nehrál. A ai se mi nějak nechce.
a koho to zajímá?