Recenze Ghost of Tsushima: Director’s Cut – Cesta samuraje nekončí
Hra Ghost of Tsushima patřila k tomu nejlepšímu z loňského roku a někteří, mezi které se řadím i já, hru považují za jednu z těch nejlepších na herní scéně. Herní titul skvěle zapadl do kvalitativní úrovně Playstation exkluzivit a všichni fanoušci již vyhlížejí po náležitém úspěchu pokračování.
To samozřejmě ještě nějakou dobu potrvá, jestli se ho tedy dočkáme, jelikož jisté není nikdy nic. Naštěstí tu máme ale rozšíření společně s vylepšenou verzí pro Playstation 5. Ghost of Tsushima podobě jako The Last of Us 2 překonali generační bariéru a nabídli zážitek nové generace konzolí i na starých systémech. Proto jsme v redakci byli zvědaví, jak tohle téměř dokonalé dílo dokáží vývojáři ještě vylepšit, a hlavně jak se podaří zaujmout s rozšířením.
PS5 nabízí další posun
První věc, kterou na vylepšené verzi oceňuji je instantní nahrávací čas. Žádné dlouhé čekání při spouštění hry, ani rychlém cestování nebo přechodem z mise na misi. Díky tomu hra udržuje stále působivou atmosféru bez jakéhokoliv rušení a hráči nestráví několik desítek minut při hraní jen vyčkáváním.
Hra po grafické stránce byla neskutečná již na PS4, takže ani přechod na PS5 nemohl udělat nijak obří skok, ale hra vypadá prostě nádherně a 4K zobrazení při 60 snímcích za sekundu je plně dostačující vylepšení oproti původní verzi.
Vývojáři již dokázali využívat funkce ovladače DualShock, jako dotykovou plošku, nebo vestavěný reproduktor. U ovladače DualSense tuto hranici samozřejmě posunuli vývojáři výše díky jeho možnostem. Opět se hráči mohou těšit na adaptivní triggery při střelbě z luku, nebo využíváním háku na laně. Také haptické odezvy, která je cítit téměř neustále při soubojích, jízdně na koni, cut-scénách, plus všechny vymoženosti z předchozí verze jen vylepšené. Dokonce při hraní na flétnu využíváte pohybové snímání.
Vylepšená verze má opravdu, co nabídnout a i hráči, kteří mají hru odehranou jako já se budou rozhodně bavit i při opakovaném průchodu ještě když do hry bylo přidáno několik drobných funkcí v hratelnosti díky novému rozšíření, které nabízí nejen nový nepřátelé, úkoly, příběh, schopnosti, ale celou novou oblast přibližně o velikosti jedné třetiny hry.
Cesta na ostrov Iki
O tom, jak je skvělá původní hra se více rozepisovat nebudu a rovnou se vrhnu na samotné rozšíření, ve kterém se náš hrdina Jin Sakai v rámci svého osvobozování na ostrově Cušima od Mongolské invaze dostane k nepříjemnému zjištění. Na ostrově Iki probíhá také Mongolské tažení ve vedení s nelítostnou Orlicí, která kromě krutosti využívá tajemné umění jedů a šamanství.
V rámci vyšetřování a zamezení, aby se tyto praktiky nedostaly k mongolům v Cušimě se vydává na ostrov Iki, kde samurajové nejsou vůbec vítáni ba naopak jsou považováni za nepřátelé. Proto bude tohle osvobozování pro Jina o to složitější.
Ještě když musí skrývat svůj původ a vypořádat se s nepříjemnou minulostí na tomto ostrově. Při snaze o zanesení pořádku a řádu na ostrov Iki zemřel otec hlavního hrdiny přímo před jeho očima, kdy byl zabit nájezdníky a do dnes si vyčítá, že mu nepomohl.
Původní hra řešila vnitřní boj mezi samurajskou ctí a snaze zachránit svůj lid, zde je vnitřní boj zaměření spíše na minulost a jeho činy z dětství a odrazu do současnosti. Rozhodně to funguje neméně dobře jako v původní hře a díky tomu si můžete k hlavní postavě vybudovat ještě silnější pouto.
Kromě nových misí a příběhu jsme se dočkali i dalšího skládání haku, nebo dalších zvířecích svatyň, u kterých tentokrát hrajeme na flétnu, kdy správné tóny udržujeme pohybem ovladače ve vymezeném poli. Nové využití našel i hák na laně, nebo kůň.
Náš věrný společník umí svojí silou a odvahou zadupat nepřátele do země, ale i tato schopnost stojí dílky odvahy, takže ji lze používat jen v omezeném množství. Kromě toho na koně je nyní možné navléknout brnění. Nové brnění a další doplňky čekají i na Jina.
Samotný ostrov působí stejně působivě jako Cušima, jen je více nehostinný a hůře prostupný, ale vzhledově je stejně úchvatný a samotný průzkum stojí za to. V tomto směru vývojáři odvedli opět skvělou práci.
Opět samurajem
Opětovný výlet do Cušimy a následně na ostrov Iki jsem si užil stejně, jako v původní verzi hry. Pokud jste s hrou neměli ještě, co dočinění a vlastníte Playstation 5, tak se jedná o povinnost, jelikož málo která hra je lepší. Pokud máte již původní ostrov projetý křížem krážem, tak i samotné rozšíření stojí za to. Sice by mohla být hodinová porce trošku větší, ale průzkum do posledního záznamu zabere bezmála osm hodin čistého času.
Komentujte