Recenze Rainbow Six Extraction – záchrana světa v rukou speciálního týmu
Mutanti opět ohrožují lidstvo. Tentokrát v daleko větším měřítku, než tomu bylo poprvé a jedině tým Rainbow může o této hrozbě zjistit více a zastavit šíření mutace, než bude pozdě. Škoda jen, že se proti nebezpečné hrozbě nespojil celý tým a ve větším rozsahu.
Občas ty nejlepší hry vznikají jen z módů, nebo drobný nápadů při tvorbě jiného titulu. Z hlavy mě třeba napadá DayZ, který byl také jen módem pro ARMU a následně se z ní stvořila samostatná hra. Nebo Immortals Fenyx Rising, ten také vznikl jen fascinací antické mytologie vývojářů při tvorbě Assassin’s Creed Odyssey a jejich osobní tužby a nápady Ubisoft vyslyšel.
Něco podobného to je s Rainbow Six Extraction, které vychází z populárního sezónního režimu. Spousty hráčů ho chtěli ve hře zachovat, ale Ubisoft z toho raději vytvořil samostatnou hru a po jednom odkladu jsme konečně mohli v týmu spojit síly proti mutantům místo neustálého boje proti sobě.
Začátek nákazy
Osobně jsem se na Rainbow Six Extraction těšil, jelikož mě původní mód bavil, a i když je kooperativních her v poslední době docela dost, tak Rainbow Six Siege je skvělou hrou se zábavným gunplayem. Extraction z původní hry vychází téměř ve všem, proto si můžeme být jistý kvalitním základem.
Co se týče technického stavu, rozhraní, grafického zpracování a hratelnosti, tak příliš rozdílů oproti původní hře nenajdeme, ale to je v jistém směru dobře. Pro někoho může být grafické zpracování trošku zastaralé, ale stále se jedná o pěkně vypadající hru.
V původní hře se proti sobě postavili dva týmy hráčů, zde se jedná o kooperativní hru, a tudíž tým tří hráčů se popere s prostředím. Neznámý parazit napadl zemi a dokáže z lidí udělat svoje zmutované loutky proto, je do akce povolán Rainbow reakční tým v čele se známou Ash, Thermite a Miou, proto si za tyto postavy nezahrajeme, což je velká škoda.
Nákaza zatím napadla jen několik míst v USA, a tak se naši operativci vydají třeba do New Yorku, San Franciska, nebo Aljašky. V každé ze čtyř oblastí jsou tři mapy, ale úkoly vždy náhodné. Hra se dělí do tří úkolů, které jsou zcela náhodné kromě mise, kdy musíte zachránit svého operativce ze spár mutantů.
Oblast je vždy rozdělena do tří částí, kdy v každé části má tým daný úkol po jeho splnění či nesplnění může vzít nohy na ramena a přivolat si evakuaci na základu, což se může hodit případě velkého neúspěchu, jelikož pokud celý tým selže, tak vaše ovládaná postava je uvězněna a ve stavu mia. A pokud budete chtít opět využít agenta, tak ho nejdříve musíte zachránit.
Správa týmu speciální jednotky
Tým se musí vždy shodnout, zda postoupí přes přechodovou komoru do další části, nebo se raději stáhne a uteče. Padlé parťáky je možné zachránit. Když padnou poprvé, lze je klasicky zvednout jako v původní hře, ale když to hráči nestihnou, nebo padne opakovaně, tak jediná možná záchrana je ho dostat do místa evakuace.
Celkový systém správy operativců je velice povedené a nutí tak hráče prostřídávat celou jednotku. V případě selhání je agent uvězněn, ale i když splní misi a je zraněn, tak je po nějaký čas mimo provoz, a musí nejdříve nabrat zpátky životy. Ty se získávají pro celý tým hraním a podle získaných zkušenostních bodů získáte i množství HP bodů.
Když budete střídat jeden neúspěch za druhým, tak je možné se dostat i do problému. Se zraněným týmem se blbě situace napravuje.
Ziskem zkušenostních bodů si odemykáte jak nové oblasti, tak i vybavení v podobě podpůrných předmětů, zbraní ale i různých skinů uniforem a zbraní. Samozřejmě nedočkavci, či extravagantní jedinci, kteří mají potřebu se výrazně odlišovat si mohou za reálné peníze nakoupit speciální skiny, jako tomu je v Siege.
Životnost parazitů nebude mít tak dlouhého trvání
Ten největší kámen úrazu pro tuhle hru bude v brzkém nástupu stereotypu. Tím, že hra funguje neustále stejně pořád dokola jen se postupně střídají mapy dle libosti hráčů a mise zcela náhodně, tak postup je velmi podobný a pokud narazíte na špatné spolubojovníky, tak může být klání i velice nudné.
Fajn je systém speciálních výzev složený vždy ze tří výzev a po jejich splnění se objeví další trojice. Jedná se třeba o tiché zabití určitého druhu a počtu nepřátel, nebo využití nějakého podpůrného předmětu. Za to hráči získávají nové informace, zkušenosti a i skiny. V každé oblasti se nachází několik sérií těchto výzev a jsou jistým zpestřením i díky získaným informacím rozšiřujících příběh.
Občas do hry skočí i nějaká drobná cut-scéna, třeba povolení samotnému operativci do akce provází scénka (když poprvé pustíte hru v sólo hře). Bohužel i když charaktery Rainbow Six jsou velmi dobře zpracováni, tak vývojáři nedokázali více využít jejich osobnosti.
Verdikt
Rainbow Six Extraction je v jádru dobrou hrou se zábavnou hratelností, která bohužel brzy omrzí a po splnění všech výzev a odemčení všech předmětů, což zas tolik času nezabere již pro další hraní nezbývá přílišná motivace. Pokud budou vývojáři přidávat další mapy, úkoly a možná i režimy mohla by hra svoji životnost prodloužit. S partou známých hráčů hra dokáže bavit i několik desítek hodin, nebo jako odpočinek od zápolení v Siege může Extraction dobře posloužit. Pokud patříte spíše k sólo hráčům, tak se téhle hře vyhněte, i když je možné hrát sám, tak zážitek z takové hry je téměř nulový.
Komentujte