Recenze Fire Emblem Engage – taktické hody pokračují

Foto: Nintendo

Herní série Fire Emblem je jedním z hlavních taháků konzole Nintenda Switch. Proto není divu, že poslední díl z této série na sebe strhnut velkou pozornost po celém světě a překvapivě i u nás se hned dostal do nejvíce prodávaných her měsíce ledna.

Sice tento žánr silně asijských her není v našich končinách tak populární, ale i přes to si dokázala série Fire Emblem vybudovat silnou fanouškovskou základnu. Osobně jsem k sérii zavítal teprve, když jsem recenzoval předchozí díl Fire Emblem Warriors: Three Hopes.

Foto: Nintendo

Three Hopes sice bylo v trošku jiném žánru než aktuální díl Engage, který je opět v boji tahovkou stejně tak jako dosud nejpopulárnější díl ze série Fire Emblem: Three Houses. K němu jsem se vrátil teprve před časem, abych si doplnil v sérii tu největší mezeru. A hlavně mohl oba díly mezi sebou porovnat.

Padlý draci vs. Osvícení draci

Hlavní devízou celé série je vždy silný a poutavý příběh, plný všemožných zápletek, mini příběhů členů týmu a budování vztahů. Ani Engage není v tomto výjimkou, i když nás nyní čeká trošku přímočařejší příběh než v Three Houses.

Foto: Nintendo

Hlavní hrdina či hrdinka podle volby hráčů je mocný Divine Dragon vlastnící Emblem jenž propůjčuje schopnost se propojit s jedním z dvanácti dávných bojovníků. Na úvodu hry stane hrdina proti Fell Dragonovi a zvítězí. Nicméně po heroickém vítězství upadne do tisíciletého spánku.

Následně hra poposkočí do doby, kdy se Divine Dragon probere, a to přesně v době, kdy se na celém kontinentě Elyos začnou roztahovat všelijaká monstra přesněji řečeno Corrupted, ve spojení s nepřátelskou armádou.

Foto: Nintendo

Problém je v tom, že naše Divine Dragon Alear, což je nabízené jméno, pokud si ho hráč nezmění, si vůbec nic nepamatuje. Vlastně ano, jen svoje jméno. Dokonce nepoznává ani vlastní matku, i když velikost poprsí u obou, pokud hrajete za ženu je asi dostačujícím důkazem příbuzenského vztahu.

Ani hráč v úvodu nestačí pochytit všechny informace, takže ztráta paměti může být dostačující motivací pátrat po tom, kdo vlastně je náš hrdina, ale na druhou stranu to bere jakési souznění a oblíbení si hrdiny samotného.

Foto: Nintendo

Následně dojde k dalším událostem a zvratům, do kterých již nebudu zabředávat a náš hrdina či hrdinka se musí vydat do celého kontinentu a pátrat po prstenech, které obsahují dvanáct Emblemů. Příběh a celá cesta je dosti přímočará, a i když má pár příběhových zvratů, tak to není tak dobré a zamotané jako ve Three Houses a vlastně mi přišel i lepší příběh ve Three Hopes.

Souboje, vlastní město a průzkum světa

Než se vrhnu na souboje a mikromanagment, což je to nejzábavnější a nejlepší na celé hře, tak se nejdříve podíváme na to, co se úplně tak nepovedlo, nebo má své mezery. Jak jsem již zmínil, tak souboje probíhají tahově s velkou dávkou taktiky. Nicméně mezi bojem na hráče čeká spousta cut-scén, a rozhovorů, jak jsme u série zvyklí. Ty jsou opět skvělé, a hezky se na ně kouká, až na ten příběh, který prostě není tentokrát ono.

Foto: Nintendo

Pak je tu průzkum světa, jestli se tomu dá tak říct. Po úspěšné bitvě se pak hráč může pohybovat po oblasti v pohledu třetí osoby, komunikovat se spolubojovníky, prostými občany, adoptovat zvířata nebo hledat roztroušené suroviny. Podobně je to i ve vlastní základně, kde rozvíjíme vztahy s ostatními členy města zpravujeme veškerý inventář, schopnosti, získáváme další suroviny od zvířat a plníme drobné úkoly.

Pak je tu taktická mapa v ní se vydáváme na jednotlivé mise ať už vedlejší, nebo ty hlavní v podobě dalších kapitol, Vše je tedy trošku rozkouskované chvilku bojujeme tahově, pak běháme po okolí s naším hrdinou a následně se přesouváme po velké mapě světa, mezi jednotlivými částmi ještě desítky rozhovorů a cut-scén. Někomu se takové změny mohou zamlouvat jiným to může připadat nekonzistentně.

Taktika a mikromanagment

Tahové souboje patří k tomu nejlepšímu. Vše probíhá, tak, že každá postava má svoje vybavení a schopnosti. Jsou zde bojovníci s meči, kopím či sekerou. Přičemž meč poráží sekeru, sekera kopí a kopí meč, pak letecké jednotky jsou náchylné na ty střelecké, a magické jsou slabé proti leteckým.

Foto: Nintendo

Takto je to všemožné nakombinováno. K tomu jsou zde jednotky, které umí léčit a do toho mohou zamíchat kartami spolubojovníci obdařeni Emblem prsteny. Díky nim se mohou spojit s magickými bojovníky z minulosti a získat další mocné útoky na omezený čas. K tomu je možné příležitostně vracet čas zase díky jinému artefaktu.

I když to celé na první pohled může působit nudně, tak opak je pravdou. Až mě samotného překvapilo, jak mě samotné souboje chytli. Prvních pár soubojů je velice snadných a nejsou tak veliké, ale až do svého týmu naberete spousty spolubojovníků a budete skládat vyvolené družstvo k tomu přiřazovat Emblem prsteny a další vybavení, tak teprve začne ta pravá zábava.

Budování vztahů tentokrát probíhá jak ve vlastní základně, tak i přímo na bojišti. Pokud členové týmu bojují po svém boku a vzájemně se podporují získávají mezi sebou lepší vztahy, což prohlubuje pak jejich schopnosti v boji. Na základně čeká na hráče zase stovky rozhovorů a desítky různých vedlejších aktivit. Díky tomu si lze vytvořit nějakou vazbu na jednotlivé spolubojovníky.

Verdikt

Fire Emblem Engage j e velmi dobrou hrou jako i předchozí dva díly v sérii. Nicméně příběhová část tentokrát není tak překvapivá a poutavá. Dvoubarevný hlavní hrdina (vlasy a oči), také nepůsobí tak bez chyby a možná i trošku odrazovalo to přehnané obdivování. Jinak v ostatních aspektech hra plní veškerá očekávání a nic dalšího úplně vytknout nemohu. Jen se hra od Three Houses moc neposunula a kvůli příběhu a vedlejším postavám je to možná spíše maličký krok zpět.

Fire Emblem Engage

8.8

Hodnocení

8.8/10

Klady

  • Parádní taktické souboje
  • Skvělý mikromanagment a navazování vztahů
  • Pěkné cut-scény a grafický styl
  • Zábava na spoustu hodin

Zápory

  • Příběh není tak poutavý jako v předchozích dílech
  • O malinko slabší než předchozí díl
Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na