Recenze Song in the Smoke: Rekindled – hra o přežití ve virtuálním prostředí

Foto: 17-Bit

Survival hry jsou fenomén, který se zabydlel mezi velmi úspěšnými žánry po delší dobu. Do hry vstoupil nezávislý tým 17-BIT, který se s hrou Song in the Smoke pustil do nelehkého úkolu vytvořit hru o přežití výhradně pro virtuální realitu.

Hra, která byla v době svého vydání v roce 2021 de facto nejlepším simulátorem přežití ve virtuální realitě, si místo na tomto trůnu udržuje dodnes. Nejnovější edice Rekindled přináší úzce zaměřený počin na mnohem výkonnější hardware, díky němuž hra i přes své nedokonalosti působí ještě lépe.

Základní prvky přežití

Song in the Smoke odhazuje stranou budování základny a hru pro více hráčů, které v žánru survivalu jsou neodmyslitelnou částí. Místo toho se soustředí na to základní funkce, které převádí do virtuální reality s notnou precizností. Mezi základní principy patří průzkum, správu zdrojů a boj. Díky jednoduchosti zvládala hra i předchozí generaci virtuální reality. Ve vylepšené verzi je hra ve všech ohledech lepší, ale obsahově nikterak nenabobtnala.

Foto: Gamebro

Prototypické mechaniky přežití slouží k tomu, aby vaše dovádění v džungli pokryly vrstvou dalšího napětí a intenzity. Každé máchnutí holí nebo vypuštění šípu něco stojí, ať už je to opotřebení trvanlivosti předmětu nebo ztráta cenné munice. Song in the Smoke Rekindled není skoupý na craftingové materiály, takže nikdy nemáte daleko k náhradě, ale prostor v inventáři je velmi omezený, což znamená, že budete nuceni neustále něco obětovat a rozhodovat se na místě, co bude pro danou chvíli důležitějším materiálem.

Naštěstí je prohrabávání věcí překvapivě příjemnou záležitostí. Nejsou zde žádná složitá menu ani záložky, kterými byste museli listovat. Pouze hráč vyvolá kožené plátno, které se otevře a odhalí celý inventář, rozdělený do konečného počtu snadno přístupných a dobře rozmístěných bodů. Je to chytrý systém, díky němuž můžete mít cokoli v ruce během okamžiku. Což se hodí v době, kdy celou krajinu zachvátí noc a hráč slýchá zvuky blížících se predátorů. Vcelku rychle lze vycraftovat pochodeň, či nějaká zbraň a začít se bránit.

Foto: Gamebro

Samotné craftování je také skvělým a zábavným prvkem. Díky virtuální realitě jen nespojujete položky v inventáři, ale reálně tvoříte a spojujete komponenty. Jako když ze dřeva vytesáte torso luku a pak na něj natáhnete tětivu, kterou si také nejdříve vyrobíte. Nebo vytvoříte rukojeť pro zbraň a pak do ní vsadíte vytesaný kámen.

Tvoření předmětů je tou zábavnou částí, která nepřestává bavit ani po stém výrobku. Kromě zbraní je potřeba tvořit táborové ohně u kterých je bezpečné se vyspat, nebo vařit jídlo. Ve hře Song in the Smoke je potřeba udržovat hladinu hladu, žízně a únavy v patřičných mezí, jinak nastane rychlý konec.

Foto: Gamebro

Rozhraní je velmi praktické a žádný interface nebrání v průzkumu, ale vše lze rychle otevřít jako inventář, nebo rozhraní pro indikátory hladu, žízně a únavy, které se nacházejí na levém zápěstí.

Průzkum, tvorba a boj

Dobrodružství je rozděleno do několika jednoduchých etap, které začínají sběrem základních surovin a končí jedinečnou scénou. Projít ho celé zabere cca 12 hodin, ale záleží, jak moc času strávíte základními prvky survivaru tříděním inventáře, abyste si vyrobili, co potřebujete, vařením jídla, abyste zadupali ukazatel hladu, a udržováním ohně, aby vás noční predátoři nechali v klidu spát.

Pak kolik času strávíte průzkumem prostředí, běžným lovením zvířat a kocháním se krajinou, která je pěkně zpracovaná i když zde nečekejte žádnou fotorealistickou grafiku. Ta má spíše kreslený styl, ale i tak působí velmi pěkně a nabízí dost možností průzkumu a možností hledat skryté předměty.

Foto: Gamebro

Souboje probíhají dle očekávaní hry ve virtuální realitě, ale zdolat mocného predátora si vyžádá svůj čas. Nejdříve je potřeba příprava, jelikož primitivní zbraně se velmi rychle opotřebují a výroba munice do luku není levnou záležitostí. Dostatek šípů je někdy otázkou života a smrti. Nicméně poražení predátora nabízí uspokojivý zážitek a vždy hráče naplní pocitem vítězství.

Přestože hra nese podtitul “Rekindled”, nenajdete zde mnoho zcela nových prvků. Haptika headsetu je využívána střídmě, ale slušně. Dále je tu nová možnost volného pohybu, která vám umožní vzdát se systému point-to-teleport pro vertikální navigaci, pokud na to máte železný žaludek. Volný pohyb je naštěstí na dobrovolnosti a pohybová nevolnost vás pravděpodobně nebude trápit i když je vaše citlivost na tyto vjemy větší.

Foto: Gamebro

Možností nastavení je zde dostatek, a jak otáčení postavy, tak i pohyb lze libovolně nastavovat, zda má být plynulý, což je pro někoho záruka nevolnosti, nebo je možné vše nastavit na systém teleportačních skoků. Osobně jsem si nastavil volný pohyb, ale otáčení postavy skokově a neměl jsem žádný problém.

Song in the Smoke Rekindled z nového hardwaru PSVR2 nesmírně těžil. Haptika ovladačů a headsetu zpříjemňuje zážitek, stejně tak ostřejší detaily prostředí hře nesmírně svědčí. Bohužel jsem ve hře narazil na jeden dosti nepříjemný bug. Při delším míření z luku mi začala postava samovolně jít vpřed a byl jsem nucen si nastavit skokový pohyb. Při dalším nahrání se to hned srovnalo, ale je to nepříjemná komplikace.

Verdikt

Song in the Smoke Rekindled je skvělou hrou pro virtuální realitu, pokud máte rádi survival žánr. Základní prvky přežití fungují náramně a je zábava prozkoumávat prostředí, lovit predátory a craftovat předměty. Nicméně vylepšená verze nabízí jen několik nových prvků a pokud jste hráli již původní verzi, tak nová nenabízí tolik důvodů pro opakované hraní. Pro hráče, kteří přichází do virtuálního prostředí s PSVR2 poprvé hru mohu doporučit, jako skvělý úvod do tohoto stylu hraní.

Song in the Smoke: Rekindled

8

Hodnocení

8.0/10

Klady

  • Zábavný crafting
  • Slušná herní doba
  • Nastavitelný způsob ovládání
  • Pocit z lovu

Zápory

  • Technické nedostatky
  • Málo změn od předchozí verze
Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na