Recenze Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin – původní svět Fantasy dorazil na Steam
Je to již nějaký ten pátek, co hra Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin vyšla, ale až nyní se dočkala své Steam verze. Proč to nevyužít a hru neotestovat, jak si povede na dnešní poměry a standarty. I když ani původní hodnocení nebylo excelentní, ale i tak se jednalo o nadprůměrný titul.
Pomalu a jistě se blíží nový díl hlavní série Final Fantasy a toto čekání si můžeme právě urychlit třeba předělaným prvním dílem ve spin-offu Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin.
Nová šance
Nejdříve se podíváme na samotnou stránku steam verze hry. Není se potřeba o tom příliš rozepisovat, jelikož se nejedná o první PC port, ale jen hra nebyla dostupná do této doby na Steamu. V tomto směru hra nijak nevybočuje a nenabízí žádné dodatečné vylepšení, které by předchozí verze dosud neměli.
Za zmínku stojí i velice dobré hodnocení na Steamu, které činí nějakých 88 procent kladných recenzí z celkového počtu 918 recenzí, tedy v době psaní recenze. V tomto směru jsou hráči na Steamu více přívětivější než třeba v případě konzolových verzí na Metacriticu. Zde má hra nějakých 7.2 z 10.
Příběh, který příliš nenadchne
Oproti klasickým hrám ze série Final Fantasy se jedná o Soulslike Final Fantasy spin-off s větší porcí lootování. Pro pamětníky se po příběhové stránce nejedná o nic nového, jelikož hra kopíruje příběh prvního dílu a je i v tomto směru znát, že i příběhy ve hrách značně pokročili.
Po této stránce hra příliš nenadchne, jelikož nenabízí nic, čím by hráči se zatajeným dechem sledovali, co se bude dít dál. Hlavní postava je nasteroidovaný hrdina, který stále opakuje, že chce jen porazit Chaos bez nějakého hlubšího smyslu. Podobně jsou na tom i jeho parťáci.
Hlavní premisa je o tom, že nebohé království Cornelia je sužována Chaosem, který do světa vypouští své smrtelné posluhovače. A jak praví proroctví, tak čtveřice hrdinů dokáži Chaos zastavit a v zemi opět nastolit mír a prosperitu. Vše je prostě až příliš jednoznačně a jednoduše nalinkováno.
Příběhu nepomáhají ani bezduché dialogy na úrovni mých vlastních fantasy povídek na základní škole zkombinované se školním představením na besídce. Co si budeme nalhávat, série Final Fantasy vždy vyčnívala svým příběhem hromadou dialogů a zábavných cut-scén, ale zde se to rozhodně vůbec nepovedlo.
Souboje, jako hlavní lákadlo
Co hře na druhou stranu musíme pochválit jsou samotné souboje. Ty se povedli na druhou stránku dobře, i když nenabízejí nic originálního. Souboje jsou velmi svižné a nabízejí slušnou variaci zbraní, způsobů útoků a obrany. Vše se dá kombinovat do fešných variací.
Povedené útoky lze zakončit konečným úderem, kdy soupeře přeměníme do rudého krystalu, který se následně rozsype jako domeček z karet. Nechybí ani propracovaná obrana kvůli tomu, že se jedná částečně o souls hru, tak nelze jen bezhlavě útočit.
Kromě klasického úskoku či vykrytí je zde speciální magický štít, kterým můžeme útočníkům při správném načasování uzmout vrhající schopnost či předmět a následně ho na ně použít. V případě takto odraženého útoku na blízko zase svého nepřítele omráčíme.
Ve hře se bude i často umírat a je důležité i šetřit s léčivými lektvary mezi jednotlivými checkpointy. Na těch se podobně jako u jiných souls her zásoba doplní a naši hrdinové se uzdraví. Nicméně se také oživí nepřátelé, což je můj nejméně oblíbený prvek u tohoto žánru. V případě smrti, naštěstí hráč nic neztrácí, takže to není zas tak frustrující si párkrát umřít na tom samém místě. Plejáda nepřátel je pěkně různorodá a na každého je potřeba využít trošku jinou strategii. Podobné je to i s bossy.
Lineární zážitek
Dokonce je možné si své spolubojovníky a hrdinu vylepšovat, a to jak vybavením, tak i schopnostmi. Hra nabízí osm různých rolí a každá role má svůj strom dovedností. Akorát lze aktivně využívat pouze dvě a mezi nimi instantně připínat. Každá role má svoji zbraň, což nabízí slušný výběr, a právě zbraň bude nejspíše rozhodující v jakých rolích budete hrát.
Co je trošku neobvyklé je, že i každá role má svoji sestavu vybavení i co se týče třeba brnění. Což může napomoci ke kompletní rozličnosti rolí, ale také si stále hráči musí hlídat vybavení na obou nastaveních.
Co se týče herního světa, tak se většinou pohybujeme po lineárních lokací, mezi které cestujeme na mapě světa. Na již navštívená místa se vracíme kvůli vedlejším úkolům či nějakým výzvám, ale ve výsledku stále děláme to samé. Přes danou úroveň se prosekat hordami nepřátel až k závěrečnému bossu. Občas střípek naděje zažehne nějaká menší hádanka, ale pak se scénář po delší čas opět opakuje.
Velmi kladně můžeme hodnotit i možnost multiplayeru, kdy je možné s kamarádem proběhnout celou hru, ale s náhodnými hráči si moc nezahrajete, jelikož každý si chce svoji hru proběhnout dle svého a pokud nemáte přímo s kým hrát, tak velmi obtížně najdete náhodného hráče, který s vámi vydrží delší časový úsek. Ale multiplayer rozhodně musím pochválit, jelikož bych ho zde vůbec nečekal.
Verdikt
Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin nepůsobil příliš svěže ani při prvním vydání na konzole a Epic, na tom vydání na Steam nic nezmění. Hra hlavně trpí nepříliš vzhlednou grafickou stránkou, tupými dialogy a nudným příběhem bez špetky kreativity. Na druhou stranu dokáže zaujmout vcelku svižnými a zábavnými souboji hlavně fanoušky souslike her. Mezi kladné body lze započíst i multiplayer a tvorbu tříd.
Komentujte