Recenze NHL 25 – sportovní hokejová hra letos jen na současnou generaci konzolí

Letošní ročník hokeje s názvem NHL 25 zavítá pouze na PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Vývojáři se rozhodli odstřihnout starší generaci, což některé fanoušky nepotěšilo, ale majitele současné generace nabudilo, že by se hra mohla konečně dočkat pořádného pokroku. Přeci jen nemusí být limitována výkonem starší generace.

U série EA Sports FC je prokazatelně nejpopulárnější režim se sbíráním kartiček Ultimate Team. U NHL si troufnu tvrdit, že tomu tak není a řada fanoušků této série dává přednost kariérnímu režimu ať v tom v Organizaci, sezóně tak i budování kariéry jednoho hráče.

Zdá se, že vývojáři vyslyšeli volání těchto fanoušků a více se zaměřili na samotnou hratelnost a oblíbený režim pro jednoho hráče. I když na fanfáry to rozhodně není. Změn opět není tolik kolik by si hráči této série zasloužili a naděje se velmi rychle rozplynula. Nicméně i tak nový ročník NHL 25 je prostě opět o chloupek lepší než díl předchozí a tím, že zde není jiná konkurence, tak i přesto musím říct, že tu máme nejlepší možnou verzi virtuálního hokeje.

Nový dech pro hratelnost

Už minulý ročník přinesl nějaké změny v hratelnosti, jako je tlak v útočné třetině. Takže když hráč držel sevřeného protihráče v jeho obranné třetině, tak se jeho hráči a brankář rychleji unavovali, a naopak útočící hráč dostával nejrůznější bonusy. Tento systém je zde zachován, jen trošku vylepšen i díky novému a lepšímu chování hráčů.

Pamatuji si ještě před pár ročníky, že hra byla stylem se po kraji kluziště dostat do útočné třetiny, tam si dát maximálně jednu či dvě přihrávky a vše sypat na brankáře a ono tam něco padne. Postupem času se vylepšilo ovládání hole, a tak bylo potřeba více a lépe mířit a v letošním ročníku se to opět více přiblížilo reálnému hokeji, podobně jako u EA Sports FC, kdy je potřeba více kombinovat a horentní útok nezaručí vítězství. Když se tedy nejedná o slibný protiútok.

Umělá inteligence se dočkala kompletního vylepšení, hlavně při útočení je tato změna znatelná, obrana je na tom stále o něco hůře. Hlavně tedy v pozici vlastních hráčů. Větší vliv má i únava, která je znatelná i při přihrávkách a vývojáři k tomu skvěle využili i adaptivní triggery u PS5. Také je zde větší tlak na střelu z první, ale v tomhle směru jsem nějaký revoluční posun nezaznamenal.

Předposlední novinkou v hratelnosti je změna hitboxů. Ubránit soupeře slušným bodyčkem je o něco obtížnější, což sice někomu může vadit, ale díky tomu není z virtuálního hokeje jen směska nejrůznějších nárazů a válení po ledu. Také brankáři se dočkali drobného vylepšení, jejich zákroky působí o poznání lépe, ale bohužel stále dělají fatální chyby a jejich rozehrávka je stále toporná.

Vylepšený herní zážitek

Nyní se dostáváme k samotným herním módům. Tam většina zůstává bez výrazných změn, drobným vylepšením prošlo HUT, ale jedná se spíše o zpřehlednění celého ekosystému. Be a Pro bohužel by potřebovalo alespoň nové komentáře od novinářů, kabiny, nebo vedení, ale ani toho jsem si nevšiml.

Tak se naše oči upírají jen na režim Organizace, který dává možnost vést tým NHL se vším všudy. Trošku mě mrzí, že se tento mód nerozšířil i mimo NHL třeba na českou extraligu. Změna v tomto režimu je vidět na první pohled, jelikož se změnilo celé menu. To působí novým a svěžím dojmem, i když má stále své drobné mouchy.

Ačkoliv rozhovory a komunikace v Be a Pro zůstala stejná tak tady prošlo obrovskou změnou a jednotlivé rozhovory konečně dávají smysl a jsou k něčemu prospěšný. Akorát ten překlad do češtiny, jako když cíle hra překládá jako góly. K dispozici jsou rivalské zápasy a derby, které se snaží navodit tu správnou atmosféru.

NHL 25 je, jak jsem zmínil už v úvodu nejlepší hokejový simulátor současnosti. Bohužel jsme očekávali daleko více změn a posunu kupředu. To se tak nestalo a všechna vylepšení nejspíše zapadnou jako jen další drobný posun v sérii. Chápu, že za jeden rok vývoje se velmi těžko dá vytvořit tolik razantních změn, aby to celou sérii posunulo na vyšší úroveň, ale EA Sports FC zatím nabídl daleko větší posun v každém ročníku, než tomu je u NHL a což je velká škoda.

Alespoň po grafické stránce by hra mohla zaznamenat výraznější posun, když už se odpoutal od staré generace konzolí. Sice zde nějaké vylepšení rozhodně je, ale očekával bych daleko více. I přes všechny výtky je NHL 25 zábavnou hrou a pokud jste nehráli předchozí ročník, tak těch posunů zaznamenáte daleko více, ale otázkou je, jestli se zde opravdu vyplatí kupovat každý ročník.

NHL 25

7.2

7.2/10