Největší herní průšvihy roku 2017. To byste nečekali
Čím se vyznačují hráči? Samozřejmě svým velkým zájmem o hry jako médium. Na tomto místě by ale řeč o pouhém zájmu byla hrubým podceněním skutečného stavu. Většina z nás hry jako svůj koníček miluje a v odpovídající míře vyjadřuje své emoce, když se něco povede. A nebo – když se něco pokazí.
Málokoho pak může udivit, když se láska okamžitě přelije v nenávist, například tehdy, když se nějaký titul vyvíjí směrem, kterým nechceme nebo když vyhypovaný titul skončí jako jedna velká hráčská katastrofa.
V tomto článku jsme vybrali momenty loňského roku, které by šlo ze všeho nejlépe popsat jako “shitstorm”. Tedy pořádně velký průšvih, který hráči jeho původcům nechali pořádně sežrat. A nejde přitom o samotné hry, spíše tu omáčku kolem nich, která má mnohdy nevábnou příchuť.
Star Wars: Battlefront 2 – lootboxy
Číslo jedna jsme opravdu nemuseli hledat dlouho. Když váš komentář na Redditu dosáhne historických dimenzí, je to pro většinu uživatelů tohoto fóra velké vyznamenání, ale ne, když jde o takzvané “downvotes”, tedy palce ukazující směrem dolů. Ve snaze obhájit neobhajitelné a vysvětlit hráčům prapodivné vyvážení herní měny ve Star Wars: Battlefront 2 se komunitnímu týmu společnosti Electronic Arts podařila velká věc – komentář vyfasoval 673 000 negativních hodnocení. Ve výsledku to pro hráče dopadlo dobře: tento okamžik byl pravděpodobně jedním z těch, které Electronic Arts přiměly placené lootboxy ze hry odstranit. Komunitní správce Star Wars: Battlefront 2 to ale zjevně poznamenalo: hráči si stěžují, že s nimi přestali komunikovat.
Mass Effect: Andromeda – animace obličejů
Že rok 2018 nepatřil zrovna Electronic Arts, dokládá také druhý případ velkého shitstormu, který vyvolala rovněž hra od této společnosti. Mass Effect: Andromeda byla jednou z nejočekávanějších her tohoto roku, protože navazovala na skutečně skvělou a jedinečnou sérii. Jenže výsledek byl rozpačitý. Hra měla spoustu chyb a slabých stránek. Ty však jakoby zastínila na první pohled méně důležitá věc: obličejové animace. Ty působily opravdu prkenně a staly se jakýmsi katalyzátorem negativních hráčských emocí. Nějakou dobu se řešily právě jen ty animace, což dalo vzniknout řadě vtipných videí, ale i poněkud krkolomné omluvě vývojářského studia Bioware, která zněla, že animace vznikaly v externím studiu. Každopádně, po Andromedě jen tak nějaká hra ze série Mass Effect nevznikne, což pro hráče není úplně dobrá zpráva.
World of Tanks – Pay2Win tank
Ani veleúspěšné běloruské vývojářské studio Wargaming se letos nevyhnulo masivní kritice. Přestože na hráčích svého free2play online titulu World of Tanks, který nedávno oznámil přechod na verzi 1.0, vydělalo už miliardy, mělo zřejmě pocit, že to nestačí a že by se hráči dali vyždímat ještě více. Jak se ale ukázalo, vše má své hranice. Do hry se tak dostal tank Chrysler GF, který stál nemalých 35 euro. Světe div se, někteří hráči si ho opravdu koupili a s tímto ocelovým kolosem se vydali do bitev. Sliby tvůrců nelhaly, Chrysler GF byl skutečně těžký kalibr, a to dokonce tak, že proti němu ostatní prakticky neměli šanci, což povážlivě nabouralo vyvážení hry a strhlo vlnu hráčské nenávisti vůči tvůrcům. Ti ale naštěstí pro sebe rychle zareagovali, tank stáhli a hráčům se omluvili. Dnes je aféra už zapomenuta.
Paradox Interative – zvýšení cen před výprodejem na Steamu
Všichni známe triky tuzemských prodejců, kteří na své zboží poskytují horentní slevy, ale jen díky tomu, že předtím zvýší ceny původní, ze kterých se slevy počítají. Digitální platformě pro prodej her Steam jakoby se tento problém netýkal. Každoročně zde probíhá několik kol výprodejů, které hráči milují, protože zde mohou sehnat hry s opravdovou, až 75% slevou. Jenže obchodní nešvary se bohužel dostaly i sem. Naštěstí si toho hráči všimli a jednoho z největších hříšníků, jinak sympatického švédského vydavatele Paradox Interactive, náležitě vypráskali. Ten se ještě dlouho po tom kál a postiženým hráčům nabídl další hry zdarma, případně možnost věnovat rozdíl v ceně organizaci OSN na pomoc s uprchlíky.
A co vy – vzpomenete si také na nějakou vypečenost, kterou si na nás herní tvůrci připravili a kterou jsme jim nedali zadarmo?
“věnoval rozdíl v ceně pomoci uprchlíkům” Další důvod, proč hry od Paradox nekupovat. ***část komentáře byla smazána, protože porušovala právní řád ČR***
***Komentář byl smazán, protože porušoval právní řád ČR***
Věřím, že hraní her inspiruje k toleranci a respektu. Lidský odpad a shnila jablka lze ale nalézt všude. I zde.
Příspěvek jsem nahlásil redakci a policii.
je mi jedno co tam psal – je svoboda proveju a jeho názor bych rád viděl. “nahlásil jsem policii” – chlapče ty jednou dopadneš…
Jinak věnovat pěníze na pomoc ILEGÁLNÍM uprchlíkům je asi taková dobročinnost jako věnovat peníza na pomoc mafii. Takovíto dobrodinci by měli být sami souzeni – kdo pomáhá zločincům, sám je zločinec.
World of warplanes sa do hodnotenia nedostal??:-)) Asi preto, že to už hralo tak málo ľudí, že sa nezmestili do rebríčka:-)
Máte tam chybu redaktore… ME: Andromeda neměla navazovat na předešlé tituly, ale na ME Universum.. mělo to být o něčem jiném, jak v soubojovém systému hry tak i v herním stylu. Mě osobně se hra líbí, koneckonců, hru, kde bych musel opět svoji herní postavu oživovat a domýšlet si lecjaké nesrovnalosti bych ani nekupoval. Teď mi snad dají fanoušci ME za pravdu, když řeknu, že onen titul odflákli kvůli SW-BF2.. protože jak už to několikrát zmínili, jedná se o MP hru a ty jsou pro ně prioritní. Mě jako hráče z několika titulů ze stáje Bioware a nyní EA, mě… Číst vice »