Friday the 13th – The Game prodala více než 1,8 milionu kusů

Když vývojářské studio Illfonic v říjnu 2015 spustilo kampaň na Kickstarteru pro svůj chystaný projekt Friday the 13th – The Game, dostalo se mu hned spoustu pozornosti. Online akce, ve které se jeden hráč zhostí role vraha Jasone Vorheese a čtyři další se před ním snaží uniknout, vybrala 824 000 dolarů a přesáhla tak svůj cíl 700 000 dolarů.

Opravdový déšť peněz ale následoval až po vydání. Prodeje verzí pro PC, PS4 a Xbox One za první polovinu tohoto roku jsou skvělé. Vydavatel Gun Media pro magazín Gamesindustry.biz uvedl, že se hry na všechny platformy prodalo více než 1,8 milionu kusů. Na relativně malý titul je to opravdu hodně. A udiví to zejména při pohledu na většinou průměrné či dokonce špatné hodnocení, které hra získala v recenzích. Ty nekritizovaly jen špatný technický stav hry, který se postupně podařilo napravit, ale také samotné herní mechanismy, jež nedokázaly nadchnout.

Recenze už nejsou rozhodující

Wes Keltner z Gun Media řadu chyb přiznává. Zejména podcenění zájmu hráčů a nedostatky na serverech. Pokud jde o nedokonalé animace apod., bylo to prý dáno hlavně nízkým rozpočtem hry, který se nemohl srovnávat s rozpočty na AAA hry.

Úspěch si Keltner vysvětluje tím, že vliv tradičních médií, která hru neohodnotila dobře, neustále klesá ve prospěch vlivné komunity, zejména pak youtuberů, kteří se Friday the 13th – The Game ve velkém věnovali. Možná proto, že hra vycházela z netradičního nápadu – a pak už nebylo tak důležité, že vše ostatní zůstalo na průměrné úrovni.

Svou roli v úspěchu mohlo hrát i to, že autoři nedělali kompromisy ve zobrazování násilí. Právě kvůli tomu ztratili řadu investorů, kteří z Friday the 13th – The Game chtěli mít zábavu pro celou rodinu.

Vývojářské studio už chystá další titul a bude zajímavé sledovat, zda i s Dead Alliance bude slavit takové úspěchy.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na