Hráči se mohou radovat. Mikrotransakce jsou na ústupu, tvrdí analytik

Podle analytika Douga Creutze, který se zabývá herním průmyslem, dochází pravděpodobně ke zvrácení trendu v otázce mikrotransakcí. Podle něj in-game nákupy ve velkých hrách, za které hráči musí platit, vyvrcholily koncem loňského roku, kdy vygradovala zejména kauza Star Wars: Battlefront 2, ale také Destiny 2.

Podle Creutze se negativní publicita kolem Star Wars: Battlefront 2 projevila snížením prodejů o tři až čtyři miliony kusů, což už je opravdu hodně a vydavatele EA to zabolelo. Vývojářské studio Bungie zase naštvalo hráče Destiny 2, které se sice prodávalo dobře, ale špatný přístup k hráčům povede dle Creutze k tomu, že se sníží dlouhodobé výdaje hráčů ve hře.

Doug Creutz je přesvědčen o tom, že vydavatelé teď velmi přemýšlí, zda do svých her mikrotransakce nasadit, a když, tak v jaké podobě. “Není to jen tak, že jsou hráči chvíli naštvaní. Toto mělo jasný dopad na prodeje dotčených her. To je v průmyslu, který se opírá o několik málo hlavních franšíz, zásadní.

Mikrotransakce jsou dvousečná zbraň

Analytik tak nabízí trochu jiný pohled na problematiku mikrotransakcí. Tvrdí totiž, že stále rostoucí náklady na vývoj her, kterými společnosti mikrotransakce obhajují, mohou na druhé straně vést k tomu, aby tvůrci her s mikrotransakcemi zacházeli opatrněji, protože jinak mohou svůj drahý titul pohřbít.

Ostatně ani některým vydavatelům se mikrotransakce příliš nezamlouvají. Například zakladatel Bethesdy chápe hráče, že je ve hrách nechtějí. Na druhé straně opět vytahuje stále rostoucí náklady na herní vývoj a nabízí řešení v podobě jejich zdražení.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na