Shroud of the Avatar vyjde v březnu. Podaří se tvůrci Ultimy Richardu Garriotovi nový majstrštyk?
Dlouhý vývoj dalšího očekávaného RPG se chýlí ke zdárnému konci. Po Kingdom Come: Deliverance by 27. března měl vyjít také Shroud of the Avatar, který má na svědomí slavný Richard Garriot, tedy tvůrce jedné z nejznámějších RPG sérií – Ultima.
Od roku 2013, kdy na Kickstarteru proběhla kampaň umožňující hru financovat, se Shroud of the Avatar hodně proměnil. Richard Garriot sliboval, že to nebude další MMORPG, ale multiplayerová hra se silným příběhovým aspektem odkazujícím na nejslavnější díly Ultimy, kterými byla čtyřka až sedmička. Ve výsledku je hra ale poměrně klasickým MMORPG se sandboxovým světem, ve kterém můžete zažít také příběh, pokud chcete, tak dokonce offline. Příběh pochází z pera samotného Garriota, který ho napsal spolu s Tracky Hickman.
Shroud of the Avatar čelí značné kritice
Shroud of the Avatar se pyšní ekonomickým systémem, který ovlivňují a tvoří samotní hráči. Klade velký důraz na crafting a obchod a umožňuje kupovat nejen domy, ale rovnou celé hrady a později dokonce města.
Přes to všechno si Shroud of the Avatar musel v minulosti vyslechnout značnou kritiku. Především proto, že se značně odchýlil od toho, co bylo slibováno v rámci kickstartertové kampaně a také proto, že příběh a questy, které byly dosud k vidění, neodpovídají představě hráčů. Těm se nelíbí ani obchod za skutečné peníze a ingame shop, což jsou prostředky, kterými se Shroud of the Avatar chce z velké části financovat.
Hodnocení verze hry v předběžném přístupu je proto zatím velmi rozporuplné a nezbývá než doufat, že to příchod hotové verze Shroud of the Avatar změní.
Komentujte