Duke Nukem Forever byl téměř hotový už v roce 2001. Nabízel RPG a hororové prvky, prozradil vývojář
Je bez debat, že v roce 2011 vydaný Duke Nukem Forever byl pro drtivou většinu hráčů zklamáním a jen matnou připomínkou slavného akčního hrdiny. Do knihy rekordů se titul zapsal neskutečně dlouhým vývojem, který se táhl 14 let a v průběhu kterého hra vypadala značně odlišně.
Jeden z tehdejších manažerů vývojářského studia 3D Realms, Frederik Schreiber, se rozhovořil o verzi z roku 2001, tedy deset let před skutečným vydáním Duke Nukem Forever. Podle něj byla tehdy hra z 90 % hotová a dávala Dukovi nový směr.
Noirová atmosféra částečně otevřeného světa
Pokračování Duke Nukem 3D už tehdy používalo Unreal engine, ve kterém autoři vytvořili temné a málo osvětlené úrovně. Slyšeli jste skřeky monster v dáli, ulice skrápěl vytrvalý déšť, který se čas od času změnil v bouři. Hra tím tak trochu připomínala horor, přičemž typický humor ustoupil poněkud do pozadí. Herní struktura přitom připomínala spíše RPG než akci. K dohrání bylo tehdy zapotřebí 14 až 16 hodin. Z toho vyplývá, že obsahu bylo skutečně dostatek.
Hráči měli různé, volitelné mise. V inventáři se hromadily průkazy, klíče a další předměty, které byly nutné k řešení hádanek. Různé postavy dávaly hlavnímu hrdinovi úkoly a po městě bylo možné pohybovat se metrem nebo na motorce.
Dynamické světlo všechno zničilo
Vývojářské studio 3D Realms navrhlo 25 úrovní a 12 multiplayerových map. Aby svá slova doložil, zveřejnil Schreiber screenshot adresáře z roku 2001. Na Youtube je stále možné dohledat oficiální trailery, které potvrzují jeho výroky o tom, že Duke Nukem Forever byl tehdy mnohem temnější záležitostí.
Jenže pak přišel průšvih, který byl důvodem toho, proč hra v této podobě nikdy nespatřila světlo světa a celý její vývoj se dostal do vážných problémů. Objevily se totiž technické problémy s enginem. Když tvůrci v roce 2002 implementovali nový renderer pro dynamické světelné a stínové efekty, hra se doslova rozsypala.
Do té doby totiž tvůrci stavěli úrovně pouze s pomocí statického světla. Když se jim nepodařilo implementovat dynamická světla, byly všechny úrovně a textury černé a musely být vytvářeny od znova. 3D Realms tak naráz ztratilo roky vývoje, které už nikdy nedohnalo. Duke Nukem Forever nakonec muselo dokončit vývojářské studio Gearbox, které na něj také od té doby drží práva. Podle Schreibera znemožňuje vydání verze z roku 2001.
Duke Nukem Forever – video verze z roku 2001
https://www.youtube.com/watch?v=H4tXpDjZueo
Do puče s nimi. To už ako dobre vyzeralo v 2001. Veď ten e3 trailer je nonstop akcia… totalna nechapacka preco to nevydali ked uz aj tak investovali ťažke prachy do vývoja… mohli by aspoň vydať dodatočne za budgetovú cenu – to však nehrozí ☹
Každý článek který si čtu má VŽDY nějakou chybu a to na různých diskuzích 🙁 , to už nefunguje kontrola? “Různé postavy dávaly hlavnímu hrdinovi úkoly a po městě bylo možné pohybovat se městem nebo na motorce.” By mě zajímalo co je městem za prostředek.
Sa neposer ty prostriedok 🤣