Remake System Shocku opět ožívá. Tvůrci si sypou popel na hlavu a lákají na rok 2020

Už to vypadalo, že remake slavného System Shocku od vývojářského studia Nightdive skončí jedním velkým průšvihem. Autorům se podařilo spálit desítky milionů korun, které vybrali od fanoušků na Kickstarteru, nedokázali najít vydavatele ani investora, a tak jim nezbylo než projekt uložit k ledu.

Proto je vcelku překvapivé, že se objevili na letošní Game Developer Conference v San Franciscu, kde navíc hru vybraným novinářům prezentovali. “Na základě ohlasů od našich podporovatelů jsme pochopili, že nejdeme správným směrem, který jsme slíbili,” vrací se ředitel studia Stephen Kick k dramatickým momentům před měsícem. “Právě to způsobilo změnu v tom, co nyní děláme. Vracíme se zpět k tomu, co jsme vytvořili a prezentovali v původním demu v enginu Unity.

Zpropadený rukopis

Krátce po úspěšné kampani na Kickstarteru tvůrci vcelku jednoduchý engine Unity opustili a licencovali si komplexnější Unreal engine s ambicí, aby hra vypadala co nejlépe. To byl zjevně začátek problémů, které pokračovaly v opuštění původní vize ve vytvoření věrného remasteru původního System Shocku. Každý z týmu chtěl na hře nechat svůj rukopis, a tak vymýšlel různá vylepšení a posuny, čímž se hra od původního projektu dramaticky odklonila.

Návrat k původní vizi nebude jednoduchý, protože autoři spálili veškeré prostředky od fanoušků, a teď hledají vydavatele.

Teď se tedy podle Stephena Kicka vrací zpátky. Neznamená to však návrat k Unity enginu. Remake System Shocku už by tak měl být dokončen v Unreal enginu, nicméně ve všem ostatním se tvůrci chtějí vrátit k tomu, co reprezentovala demoverze, jíž prezentovali na Kickstarteru.

Jisté není vůbec nic

Velkou otázkou zůstává, kde Nightdive vezmou na vývoj peníze a zda ve studiu ještě někdo vůbec pracuje. Mluvilo se totiž o propuštění veškeré pracovní síly a uložení projektu k ledu. Kick se těmto otázkám vyhnul s tím, že se obnovil zájem některých vydavatelů o hru, když se tvůrci rozhodli zařadit zpátečku a vrátit se k původní vizi. Předtím prý vydavatele odrazovala přílišná komplexnost projektu.

Nejpravděpodobnější tedy je, že se na novém System Shocku aktuálně pracuje jen ve velmi omezené míře, zatímco se vedení studia snaží získat vydavatele, který by vývoj dofinancoval. Tomu by odpovídal také nástin nového termínu vydání, kterým je první čtvrtletí roku 2020. Popravdě však zatím není jisté vůbec nic a nedá se říct, že by System Shock Remastered vyletěl z turbulencí.

Pro úplnost dodejme, že značku System Shock chce oživit také vývojářské studio Otherside Entertainment, které pracuje rovnou na System Shocku 3.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na