Fortnite: Battle Royale vzniklo za dva měsíce bez jakýchkoliv ambicí. Teď každý měsíc vydělává miliardy
Těžko vymyslet překvapivější příběh. Vývojářské studio Epic Games věnovalo tvorbě jedné z nejúspěšnějších her současnosti pouhé dva měsíce. V době, kdy mnohem méně úspěšné tituly vznikají dlouhé roky! Důvodem byla především skutečnost, že autoři neměli žádné tušení, že by hra mohla být tak velkolepě úspěšná.
Bylo tomu přesně naopak. Fortnite: Battle Royale se mělo stát jen bonusem pro hráče, kteří si koupí původní Fortnite, které už je dnes v podstatě zapomenuto, byť jeho vývoj trval právě několik let.
Původní hru zadupalo do země
Fortnite: Battle Royale zpočátku ani nemělo být zdarma hratelné. Zahrát si ho měli mít možnost právě jen hráči, kteří vlastní původní, zpoplatněné Fortnite. Bonus vznikal ve velkém spěchu a na jeho vývoj stačily od prvního do posledního dne pouhé dva měsíce. Krátce před zpřístupněním však začalo být autorům jasné, že dělají na něčem velkém, a tak se rozhodli experimentovat a hru uvolnit zdarma pro všechny.
Tím v podstatě převrátili herní svět vzhůru nohama. Zatímco původnímu Fortnite se dostalo jen vlažného přijetí, Battle Royale začalo vydělávat obrovské sumy na mikrotransakcích. Jen za únor letošního roku hra zaznamenala příjem ve výši 126 milionů dolarů, tedy přibližně 2,6 miliardy korun. Počet hráčů i transakcí přitom neustále roste a těžko říct, kde se zastaví. Autoři navíc vypustili mobilní verzi a Fortnite Mobile se stalo nejstahovanější aplikací pro operační systém iOS ve 47 zemích světa.
Komentujte