Ultima Online je nyní zdarma. Je to naschvál jejímu tvůrci Richardu Garriottovi, který právě vydal novou hru?
Autor legendární Ultimy Online, Richard Garriott, rád mluví o svém novém projektu Shroud of the Avatar coby o následovníkovi průkopnického titulu na poli MMORPG her. Dokonce neváhal a reklamu na svůj nový kousek dělal přímo uprostřed komunity Ultimy Online.
To se jejímu provozovateli, společnosti Electronic Arts, zřejmě příliš nelíbilo, protože firma si jistě nepřeje, aby dlouholetí věrní fanoušci UO migrovali do světa Shroud of the Avatar.
Další Garriottův problém
Jistě není náhodou, že jen pár dní po vydání Shroud of the Avatar spustilo EA bezplatnou verzi hry Ultima Online. Pravděpodobně podle hesla “zahrajte si raději zdarma to, co znáte a nezkoušejte nic nového”. Nicméně free2play verze Ultimy Online není plnohodnotná a má některá omezení jako chybějící housing, tedy možnost stavění vlastních domů, GM eventy nebo nemožnost umístění vlastních obchodníků, kteří by prodávali vaše zboží.
Přesto se Ultima Online ve své free2play verzi dá docela dobře hrát a komu by to nakonec nestačilo, může si hru standardně předplatit a hradit měsíční poplatky.
Pro Shroud of the Avatar jde o další problém na cestě k úspěchu. Ta totiž nezačala nijak valně. Hráčská čísla po vydání 27. března zrovna nepřesvědčují a hodnocení jsou rozporuplná. Richard Garriott je ale v herním průmyslu těžkou vahou, která s tím ještě může něco udělat. Bude to však mít těžké a na hráče UO jistě do značné míry spoléhal.
Zajímavé na tom všem je, že Ultimu Online si Garriott před mnoha lety prosadil právě proti vůli Electronic Arts, které hře zpočátku absolutně nevěřilo.
mozna za to muze Legends of Aria. Ta je podle me vetsi konkurence nez SoA.