Fanoušci RPG her nechtějí změny, žehrá studio Obsidian. Dokázalo by nabídnout mnohem více
Jsou fanoušci RPG her úzkoprsí a ze zásady odmítající jakékoliv novinky ve svém oblíbeném žánru? Něco na tom možná bude, když to tvrdí vyhlášené vývojářské studio Obsidian Entertainment, které aktuálně dokončuje očekávané RPG Pillars of Eternity 2: Deadfire.
Hardcore hráči her na hrdiny jsou podle autorů velmi orientovaní na tradice a brání se jakýmkoliv změnám. Věhlasný designér Josh Sawyer dokonce prohlásil, že by ze svých RPG dokázali udělat mnohem zajímavější hry, ale přitom by se muselo jednat o “radikální změny”. On sám přiznává, že je součástí problému, protože v podobě obou dílů Pillars of Eternity vytvořil velmi tradicionalistická RPG. Přitom by se žánr mohl rozvíjet několika různými směry.
Sawyer pokládá zásadní otázku, co vlastně tvoří srdce a duši správného RPG? Jsou to statistiky nebo to je možnost měnit příběh herního světa? Pro něj to je jednoznačně druhá varianta.
Za studio, které v žánru RPG dělá některé věci jinak než ostatní, považuje Sawyer Bethesdu. Její hry dávají důraz na jiné věci než pouhá čísla, a to na akci a ponoření se do herního světa.
Problém, je v tom, že hráči nechtějí hru stereotypní a zároveň chtějí lehce vylepšovat statistiky do nekonečna a furt něco nového. A nekonečné přidávání obtížnosti (Diablo III), je sice fajn výzva, ale hodinu zabíjet skupinku nepřátel po chvilce přestane bavit, a myslím, že kvůli tomu Diablo pomalu umírá… Radši další akt, či datadisk by bodl.. a přidávat class za peníze je taky ubohost.. No jinak co jsem slyšel, tak frčí path of exile, tam se prý přidává nový obsah častěji. A kdyby se uvolnilo RPG lost ark na západ, bylo by taky fajn 😀 Jinak Pillars of Ethernity II určitě… Číst vice »