The Last of Us: Part 2 má ambice stát se nejlepší hrou své generace – preview a záběry z hraní
Už před E3 2018 patřil The Last of Us: Part 2 k nejočekávanějším hrám pro Playstation 4. Po konferenci Sony, na které se hra ukázala, natěšení ještě výrazně vzrostlo, protože byly poprvé k vidění záběry přímo z hraní – a byly velkolepé. Představené scény byly nebývale intenzivní, atmosférické, ale také velmi brutální.
Prezentace totiž nepředvedla pouze jednu z hrdinek Ellie, jak na jakési oslavě tancuje s jinou mladou ženou a následně se s ní líbá, ale také jak hrdinka bojuje proti brutálnímu kultu a jen o vlásek unikne smrti. Bohužel ohledně data vydání jsme se nic nového nedozvěděli a vývojáři ze studia Naughty Dog nechali bez odpovědi také řadu dalších otázek.
The Last of Us: Part 2 nabídne nečekané možnosti
V rámci osobních prezentací The Last of Us: Part 2 bohužel autoři nepředvedli nic moc dalšího. Pouze si zahráli ukázku živě a doprovodili sporým komentářem. Když už odpověděli na nějakou otázku, hovořili velmi opatrně a přemýšlivě. Vše, co jen trochu souviselo s příběhem nebo motivací Ellie, nebylo zodpovězeno. Pouze na otázku zástupce jednoho z italských médií, co říkají na řadu homofobních komentářů hráčů, jež se po zveřejnění líbací scény objevily na internetu, prohlásili, že podobné výkřiky nezohledňují a nechtějí k tomu vydávat žádný oficiální komentář. Při tvorbě scénáře se to pro ně ukázalo být logickým krokem ve vývoji charakteru Ellie a oni prý příliš nerozumí rozruchu, který to vyvolalo.
Popravdě, ani nám to nepřišlo jako kdovíjak zajímavé téma v diskuzi, obzvlášť v dnešní době. Raději jsme se tak soustředili na další slova Naughty Dog. V nich například padlo, že ukázané bojové scény nebyly naskriptované. Tvůrci pouze pro potřeby prezentace využili několik triků, aby hráčům ukázali, jak dynamické The Last of Us: Part 2 dokáže být. V samotné hře se budete moct chovat mnohem svobodněji. Herní designérka Emilia Schatz dokonce prohlásila, že tento úsek je možné absolvovat buď úplně s otevřeným hledím nebo zcela plíživě. Obě varianty vás provedou trochu jinými cestami a nabídnou různé možnosti. Stejně jako předchozí díl bude příběh The Last of Us: Part 2 vyprávěn lineárně, ale to neznamená, že hra bude naskriptovanou jízdou. Autoři celkově zvětšili úrovně a mají v plánu dát hráčům výrazně více možností, jak řešit jednotlivé situace. V tomto ohledu očividně využívají zkušeností, které nabrali při navrhování rozlehlejších úseků v Uncharted 4 a The Lost Legacy.
Ověřené herní mechanismy z prvního The Last of Us slouží jako základ pro druhý díl, ovšem doznají značného vylepšení, aby výsledný zážitek byl dynamičtější, autentičtější a různorodější. Dostanete tak například možnost plížit se, kdykoliv se vám to hodí, takže se můžete k některým nepřátelům neslyšně přiblížit, případně se schovat pod autem. Kromě toho budete moct skákat a dostat se na výše položená místa, což vám v některých úrovních otevře další cesty k cíli. V boji se pak budete moct třeba vyhýbat úderům nepřátel.
Shrnutí
Tak trochu jsme očekávali, že Sony toho z The Last of Us: Part 2 na E3 2018 ukáže přeci jenom více. To ale neznamená, že bychom z prezentace byli zklamaní. Pravděpodobnost, že půjde o skvělou hru, jednoznačně stoupla a šance jsou tak skutečně vysoké. Už jen proto, že si Sony kvalitu své exkluzivní produkce náležitě hlídá. Něco nám říká, že The Last of Us: Part 2 by mohl tvořit jeden z vrcholů toho, co bude na Playstation 4 kdy k mání. Pomalu se totiž blíží následovník této konzole a The Last of Us: Part 2 je zatím v nedohlednu. Letos to určitě nestihne a vzhledem k plánovanému vydání jiné exkluzivity – Days Gone – v únoru příštího roku bychom příliš nesázeli ani na první čtvrtletí 2019. Vydání v pozdějším průběhu roku by odpovídalo i to, že jsme toho ze hry zatím mnoho neviděli.
Komentujte