Proč trvá vývoj Cyberpunk 2077 tak strašně dlouho? Šéf studia se rozpovídal, také o protestech zaměstnanců
Zní to neuvěřitelně, ale o novém projektu polského vývojářského studia CD Projekt RED víme už od roku 2013. Málokoho přitom před pěti lety napadlo, že první pořádné záběry z Cyberpunku 2077 uvidíme až v roce 2018, a to navíc ještě s dosti nejasným termínem vydání, který rozhodně neleží v blízké budoucnosti. O vývoji se na serveru Kotaku rozpovídal samotný šéf studia, Marcel Iwinski.
Ten uvedl, že autoři stáli na začátku vývoje před obrovskou výzvou spočívající ve vytvoření samotné rámce pro hru. Zvenčí se hojně spekulovalo o tom, že Cyberpunk 2077 prošel hned několika kompletními restarty, než CD Projekt vůbec trefil tu správnou notu. “Nemluvil bych zrovna o restartech vývoje. Ale je pravdou, že jsme měnili směr ve snaze najít esenci této nové hry. Je nesmírně těžké vytvořit novou značku, protože sice můžete teoreticky dělat všechno, ale zároveň se sami sebe neustále ptáte, zda je to správně,” uvedl k tomu Marcel Iwinski. Nakousl také ožehavou otázku negativních ohlasů od bývalých zaměstnanců, které se na studio v nedávné době snesly. “Musíte to brát z pohledu vývojáře. Když někdo šest měsíců pracuje na myšlence, kterou považuje za skvělou, a vy za ním pak přijdete a řeknete, že půjdete jiným směrem, tak ho to samozřejmě naštve. Ve výsledku je z toho silně kritický mediální ohlas.”
Více projektů naráz způsobilo problémy
CD Projekt RED udělal na začátku vývoje také tu chybu, že chtěl zvládnout vývoj několika projektů naráz. Firma tak pracovala na Zaklínačovi 3 a jeho přídavcích zároveň s Cyberpunkem 2077. Bylo to ambiciózní, ale přineslo to zejména spoustu problémů.
Marcel Iwinski rovněž poukázal na důležitost, jakou mají pro vývojáře ohlasy na jejich hru na výstavách jako E3 nebo Gamescom. Právě zde se mohou dozvědět, zda hráče zajímá to, na čem pracují a zda je směr, kterým se rozhodli jít, tím správným. Také proto po konci prezentace, ze které jsme vám přinesli bohaté první dojmy, rozdávali lístečky s žádostí o zpětnou vazbu.
Komentujte