Akce Warframe nemohla sehnat vydavatele. Dnes jde o jednu z nejúspěšnějších zdarma hratelných her vůbec a z autorů jsou boháči
To, co se mohlo dříve jevit jako zásadní nevýhoda, se poměrně jednoduše může převrátit ve velké plus. Přesně to je případ vývojářského studia Digital Extremes a jejich titulu Warframe. Jak totiž prozradila viceprezidentka společnosti, Meredith Braun, na začátku nemohli autoři pro Warframe sehnat vůbec žádného vydavatele.
“Byli jsme opravdu nerzvózní poté, co nás mnoho velkých vydavatelů free2play her odmítlo. Doufali jsme, že nám někdo pomůže s vydáním, ale vzhledem k tomu, že ve hře nikdo neviděl potenciál, rozhodli jsme se, že si jí vydáme sami,” uvedla Braun.
Společné nebezpečí namísto bojů mezi hráči
A právě to se v konečném důsledku ukázalo být skvělým rozhodnutím. Protože teď Digital Extremes svůj titul plně vlastní a všechny příjmy, které hra generuje, jdou do jejich firemní kasy. To ale samozřejmě nebylo dopředu jasné. V době vypuštění hry na trh měla jen zlomek současného obsahu a nevypadala zrovna jako něco, co by mělo slavit kdovíjaké úspěchy. Ale právě proto, že autoři nenašli vydavatele, rozhodli se jít trochu jinou cestou, a to jim nakonec úspěch přineslo.
Na free2play hru je neobvyklý zejména čistý PvE koncept, kdy hráči nebojují mezi sebou, ale společně proti cizímu nebezpečí. Bez PvP bojů je komunita hry mnohem ucelenější a jde v ní více o to, něčeho dosáhnout společnými silami. Netradiční je také to, že autoři hru pravidelně zásobují novým obsahem a přitom rezignují na nepříjemné komerční prvky jako jsou lootboxy. Prostředky od hráčů vybírají především prostřednictvím prodeje kosmetických předmětů.
Mikrotransakce netlačí na pilu
Warframe také profituje z toho, že mnozí fanoušci Destiny na tuto hru postupem času zanevřeli, protože jí scházel zajímavý obsah. Právě s tímto titulem je přitom Warframe často srovnáván. Jde o jakousi jeho free2play alternativu, která je podle mnohých hráčů paradoxně povedenější.
Filozofie Digital Extremes v případě mikrotransakcí je poměrně jednoduchá a fungující. Podle Meredith Braun jde o to, že hráči dostávají přesně to, za co platí a navíc peníze čas od času rádi zaplatí, protože předtím dostali spoustu obsahu zdarma.
Velké updaty jako Plains of Eidolon přidaly například otevřený svět, Sacrifice přeneslo zase více příběhu. Nedávno byl oznámeno dokonce rozšíření, které přinese boje vesmírných lodí jako ve Star Citizen. A Warframe se dočká také verze pro konzoli Nintendo Switch.
Dekuji, konecne pekny a pravdivy clanek o Warframe.. Bohuzel za recenzi na hru na vasem webu byste se meli stydet 🙂
Proč by se měli stydět? 😀