AMD RX Vega může posílit i Playstation 4 Pro

V podobě AMD Radeon RX Vega se do regálů brzy dostanou velmi očekávané grafické karty. Uvedení této technologie by však mohlo pomoct také konzoli Playstation 4 Pro, která by tak nemusela tolik ztratit oproti chystanému Xbox One X.

S AMD RX Vega totiž dojde ke spuštění nové technologie jménem Rapid Packed Math (RPM). Vedle renderování pro profesionální účely by podle AMD měla pomoct také výkonu ve hrách. Jako příklad pozitivního efektu uvádí například demo Serra od Futuremarku. Bez RPM je zde dosaženo výsledku 44 snímků za vteřinu, s RPM potom 50 fps, tedy o 13,6 % více.

Sony ano, Microsoft ne

Ale kde je ta souvislost s herními konzolemi? Odpověď je jednoduchá. Jak Playstation 4 Pro tak Xbox One X jsou postavené na hardware od AMD. Sony se rozhodla integrovat budoucí technologie, zatímco Microsoft nikoliv. Díky tomu tak PS 4 Pro může na rozdíl od Xbox One X využít RPM a snížit tak výkonnostní ztrátu oproti chystané konzoli.

Důležité však je, aby RPM podporovala konkrétní hra – pak bude vše v pořádku a hráči mohou těžit z výhod. AMD už oznámilo, že RPM budou podporovat očekávané střílečky Wolfenstein 2: The New Colossus a Far Cry 5. S příchodem AMD RX Vega bude nová funkce pro herní vývojáře ještě zajímavější, protože její implementace se vyplatí jak pro PC, tak pro Playstation 4 Pro, což už je slušná cílová skupina.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na