Autoři Payday vydávají akci GTFO. Jde o hororovou střílečku pro čtyři hráče

Švédské nezávislé vývojářské studio her 10 Chambers Collective – které v roce 2015 založilo devět vývojářských veteránů, známých například díky titulům, jako jsou PAYDAY: The Heist a PAYDAY 2 – spouští v předběžném přístupu svou novou hru GTFO: akční/hororovou kooperační střílečku pro čtyři hráče. Hra bude využívat systém zvaný „rundown“, což budou pravidelné aktualizace o nové expedice (tzn. mapy), které budou nahrazovat ty stávající.

GTFO se odehrává v hrůzostrašném podzemním zařízení nazývaném Komplex, kde přežití vašeho týmu závisí na tom, jak mezi sebou umíte komunikovat, jak se sehrajete – a jak budete počítat každý náboj. Munice je nedostatek, a proto je střelba vždy až poslední možnost.

„Spuštění GTFO v předběžném přístupu je velmi ambiciózní počin. Hru vyvíjíme už skoro čtyři roky a konečně ji chceme poskytnout naší komunitě, aby se k nám mohla připojit na cestě k verzi 1.0. Ve fázi předběžného přístupu se bude testovat koncept rundown, různé typy výprav a výzev, jak dlouho by měly trvat, jak často budeme spouštět nové a tak dále. Pro skalní hráče to bude opravdu vzrušující období, protože si budou moci vyzkoušet obsah, který už možná nikdy neuvidí,“ uvedl Ulf Andersson, zakladatel studia 10 Chambers Collective a herní návrhář série PAYDAY.

V GTFO budete společně se svými spoluhráči hrát za vězně, které drží v zajetí záhadná entita jménem „Hlídač“. Ten vás bude posílat na vražedné výpravy, kde budete plnit různé úkoly a sbírat rozličné artefakty. Obtížnost výprav se liší – ty, které vás zavedou hlouběji do podzemí, budou těžší. Hra od samého začátku prověřuje schopnosti hráčů a s dalším postupem jen přitvrzuje. Pro ilustraci: během alfa testování předběžného přístupu bylo do Komplexu vysláno celkem 303 954 vězňů, ale vrátilo se jen 3 786!

„Po spuštění hry se vám zobrazí rundown, což je seznam zakázek zadávaných Hlídačem. Každá zakázka představuje výpravu do Komplexu a liší se v prostředí, tamních příšerách, cílech a v dalších věcech. Jediné, co se v GTFO nemění, je fakt, že přežití závisí na kooperaci členů týmu. Buď spolu budete spolupracovat, nebo spolu zemřete,“ vysvětluje Simon Viklund, člen studia 10 Chambers Collective.

Ačkoli se hra GTFO spouští v předběžném přístupu teprve dnes, má kolem sebe již živou a rostoucí komunitu. Studiu 10 Chambers Collective se během alfa a beta testování podařilo vybudovat Discord server s více než 80 000 členy – a jejich číslo každým dnem narůstá. Na něm se mohou sdružovat skalní hráči a pokoušet se rozluštit záhadu Komplexu a Hlídače a také si hledat spoluhráče, s nimiž budou čelit výzvám, které se v podzemí skrývají.

Na Steamu se GTFO docela daří a 84 % hráčů hodnotí titul kladně.

GTFO – video

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na