Baldur’s Gate 3 bude mamutím projektem, který ale na první dva díly nenaváže – preview
Ještě před samotným začátkem E3 2019 se milovníci prvotřídních RPG dočkali něčeho, v co snad už ani nedoufali. Vyjde Baldur’s Gate 3. I téměř 19 let po vydání Baldur’s Gate 2 platí tento klenot pro mnohé hráče za to nejlepší, co se v žánru kdy urodilo. Pro kanadské vývojářské studio Bioware znamenal tento titul začátek jeho zlaté éry, která už ale skončila. Dnes je pouhým stínem své někdejší slávy. Žezlo králů RPG žánru od něj přebraly menší, vášnivější týmy jako Obsidian Entertainment nebo Larian Studios.
Druhé jmenované studio vytvořilo v podobě Divinity: Original Sin 2 jedno z nejlepších RPG posledních let, a jak už nyní víme, následně se rozhodlo propůjčit své jedinečné know-how pro znovuzrození hrdé značky Baldur’s Gate. O hře samotné toho Belgičané zatím mnoho prozradit nechtějí, ale šéf studia Swen Vinke se alespoň rozpovídal obecně o předloze Dungeons and Dragons, své designové filozofii a velkých očekávání fanoušků.
Baldur’s Gate 3 každopádně nebude žádným nezávislým titulem, na kterém by bylo znát, že tvůrci museli činit mnohdy nepříjemné kompromisy. Naopak, na hře pracuje dosud největší tým, který Larian Studios pro nějakou hru dosud postavili. A dodejme, že už nejsou žádnými garážisty jako kdysi. Dnes provozují rovnou čtyři studia, a to v domovském Gentu, Dublinu, Quebecu a Petrohradu.
Monstrum jménem třetí Baldur’s Gate
Vzhledem k výše uvedenému už asi tolik nepřekvapí, že by z této práce měla vzejít dosud největší hra, jakou Vinke a spol. kdy vyprodukovali. A že už Divinity: Original Sin 2 se co do rozlehlosti a rozmanitosti nemusel krčit v koutě!
“Bude to hotové monstrum,” odvětil Swen Vinke s úsměvem na otázku novinářů po tom, jak velkou hru vlastně se svými lidmi chystá. Možná ještě lepší zprávou je to, že díky fenomenálnímu úspěchu Divinity: Original Sin 2 si Larian může dovolit produkovat takto mamutí projekt zcela nezávisle. Od společnosti Wizards of the Coast pro Baldur’s Gate 3 získali potřebnou licenci na využití pravidel Dungeons and Dragons.
Hra bude postavená na páté verzi D&D pravidel. A přestože hra svým názvem Baldur’s Gate 3 evokuje návaznost na předchozí dva díly, skutečným pokračováním série nebude. Autoři se rozhodli nevycházet ani z fragmentů chystaného, ale nikdy nevydaného Baldur’s Gate 3: The Black Hound, které vznikalo ještě ve studiu Black Isle. Namísto toho Larian Studios naváží na nejnovější události kolem stejnojmenného města v rámci pen and paper univerza Zapomenutých království.
Ostatně, teprve nedávno oznámila společnost Wizards of the Coast novou pen and paper D&D kampaň Baldur’s Gate: Descent into Avernus, která má vyjít 17. září 2019. Ta hrče provede městem Baldur’s Gate až do Avernusu, což není nic jiného než první úroveň devíti pekel. Příběh Baldur’s Gate 3 na tuto kampaň naváže. “Jde o další kapitolu v příběhu města Baldur’s Gate. Každopádně se můžete těšit na mnoho odkazů na předchozí hry série,” uvedl Swen Vinke.
Adaptovaná pravidla
Při převádění pravidel Dungeons & Dragons do videohry využívají tvůrci volnosti, kterou jim Wizards of the Coast poskytlo. “Vzali jsme pravidla tak, jak jsou, a převedli je do hry. Rychle jsme ale narazili na řadu věcí, které prostě nefungovaly,” vysvětluje Vinke. “Začali jsme tak shromažďovat vše, co je třeba upravit, protože pravidla byla vytvořená tak, aby se podle nich dobře hrálo u jednoho stolu. Nejde tedy jednoduše všechno přenést do hry. Půjde tak spíše o interpretaci daného rámce pravidel.”
Co přesně to znamená pro herní vlastnost a možnosti, to nám Vinke zatím prozradit nechtěl. Podobně tajuplný zůstal ve věci soubojového systému. Pro Original Sin totiž studio vytvořili skvěle fungující tahový systém, ale Baldur’s Gate vždy pracovalo s realtimovým, ale kdykoliv zapauzovatelným systémem. “Necháme bojový systém promluvit za sebe, jakmile ho hráčům ukážeme.” Čím si ale fanoušci mohou být jistí, je skutečnost, že vývojáři budou stavět na svých zkušenostech, které učinili v sérii Divinity: Original Sin.
Poměrně brzké oznámení, kdy ještě není tolik co ukazovat, má posloužit také k tomu, aby se ke hře mohla vyjádřit vášnivá komunita. Pokud jde o obrovská očekávání pramenící z kombinace zářné minulosti studia a značky Baldur’s Gate, snaží se je autoři krotit a pokud možno nevnímat. Ale jsou to právě oni, kdo mají sami na sebe ty nejvyšší nároky.
A proto vyjde Baldur’s Gate 3 teprve tehdy, až bude hotové. Tento rok se to už určitě nestihne. Jisté je však to, že vydání je v plánu pro PC a Google Stadia – bez nějakých dohod o exkluzivitě.
S Baldurs Gate to nemá nic společného..
Ten trailer je neuvěřitelně slabej, mám z BG3 celkem obavy