Baldur’s Gate 3 mohlo přijít mnohem dříve. Studia Obsidian a inXile se o něj pokoušela 10 let
Před nedávnem vyšlo najevo, že o třetí díl legendární série Baldur’s Gate se postará vývojářské studio Larian. Jak se nyní ukazuje, nešlo o jediného kandidáta. O vývoj Baldur’s Gate 3 totiž měly zájem také studia Obsidian Entertainment a inXile Entertainment. Prozradil to šéf druhé zmíněné firmy, Brian Fargo.
“Miluji tento titul. Jen abyste věděli, já stejně jako Faergus (Urquhart – pozn.red.), jsme po něm roky šli. A také Swen (Vincke – pozn.red.). My všichni, deset let. Poté, co jsem opustil Interplay, to bylo to první, o co jsem se snažil. Jednou to téměř dopadlo. Získal jsem dokonce financování, jenže pak se dostalo Atari do problémů…,” nechal Brian Fargo nahlédnout veřejnost do historie.
Utkání těžkých RPG vah
Byl to právě Fargo, kdo kdysi zakládal společnost Interplay, jež Baldur’s Gate vydala. Stejně tak Faergus Urquhart, šéf Obsidian Entertainment, má kořeny v Interplay, přesněji řečeno v její divizi na RPG hry, která se jmenovala Black Isle.
Nakonec však výhru v podobě možnosti pracovat na Baldur’s Gate 3 slavil právě Swen Vinke z Larian Studios, tedy v podstatě outsider tohoto pomyslného souboje. Tento Belgičan totiž nikdy neěl co do činění s Interplay, Black Isle nebo Bioware. “Už před lety jsme se obrátili na Wizards of the Coast ohledně Baldur’s Gate,” vyprávěl po oznámení hry Vincke. “Jenže tehdy jsme ještě byli moc velcí zelenáči.”
Brzké prozrazení
Později však studio v podobě titulu Divinity: Original Sin 2 dokázalo, že dokáže vytvářet obrovská a skvělá RPG. I díky tomu se mu podařilo dostat na palubu veterána z Black Isle, kterým je Colin McComb, jeden z hlavních vývojářů dalšího kultovního titulu Planescape Torment.
Brian Fargo přesto zůstal součástí příběhu a už v roce 2018 na Twitteru prozradil, že ví, kdo pracuje na Baldur’s Gate 3. Tehdy to Vinckeho příliš nepotěšilo. “Vyprávěl mi, že o tom ví. Ale nikdy jsem nepočítal s tím, že to dá na internet.”
Komentujte