Battlefield 1 má ambice v e-sportu
Ani Electronic Arts nechce stát stranou současného boomu e-sportu, který nabízí i zajímavé obchodní příležitosti. Prvním velkým želízkem v ohni bude Battlefield 1, jehož pozice v e-sportu bude představena na letošním veletrhu Gamescon v Kolíně nad Rýnem.
Vydavatel sleduje zatím trochu jiné cíle než Activision a další. Nebude to tedy typický cirkus s profesionálními týmy, ligami a diváky jako to v poslední době předvádí Blizzard s Overwatch League. EA už na konci roku 2016 představila investorům takzvaný “pyramidový model” s tím, že na špičku bude brán menší ohled než na širokou bázi.
Smrdí tady peníze
Jde tu o miliony hráčů, které lze prostřednictvím e-sportu svázat s daným titulem na dlouhou dobu a donutit je, aby čas od času provedli nějakou tu mikrotransakci a přispěli do kasičky vydavatele. Jako velký příklad byl jmenován Counter-Strike: Global Offensive. Mix e-sport módu pro každého, e-sportu profesionálů a mikrotransakcí ve formě loot boxů se skiny je extrémně ziskový. CS: GO není v současnosti nejprodávanější PC hrou světa nadarmo. Počty hráčů jsou vysoké a při posledním mistrovství byla bedna s in-game nálepkami bestsellerem na Steamu.
FIFA už se podobnému úspěchu také těší. E-sport pro každého prostřednictvím online lig, profi turnaje a mikrotransakce v podobě karetních balíčků Ultimate Team jsou pro EA každoročně zlatým dolem. Electronic Arts se v případě FIFA – stejně jako brzy u Battlefieldu 1 – soustředí hlavně na e-sport pro masy, méně pak na profesionální hráče.
Výchozí pozice Battlefield 1 není špatná. Sice v e-sportu nemá žádné zázemí, ale alespoň jednou si ho zahrálo už 21 milionů hráčů. To už je slušná potenciální základna.
Komentujte