Battlefield 5 nabídne příběhovou kampaň, kooperaci i starý osvědčený multiplayer. Veškeré informace pohromadě
Zase jednou světová válka. Společnost Electronic Arts ze středy na čtvrtek odhalila Battlefield 5. A nedělala přitom žádné velké kotrmelce. Poté, co si v Battlefieldu 1 ověřila, že historické scénáře jako první světová válka mohou fungovat, přechází v Battlefieldu 5 plynule do druhé světové války. To však už přinejmenším posledních pár týdnů nebylo žádným tajemstvím. Pozitivním zjištěním každopádně je to, že hra staví na třech pevných pilířích: singleplayerové kampani War Stories, kooperativním módu Combined Arms a multiplayerových bitvách, které sérii proslavily.
Příběhová kampaň s novými bojišti
Na rozdíl od Call of Duty: Black Ops 4 sází Battlefield 5 také v roce 2018 na klasickou singleplayerovou kampaň. Stejně jako v Battlefieldu 1 chtějí autoři ve War Stories tematizovat neodvyprávěné příběhy a klást důraz na bojiště, která ještě nejsou tak známá, jakkoliv je to v tak zprofanovaném konfliktu jako je druhá světová válka takřka nemožné. „Sami jsme viděli a hráli všechno, co o druhé světové válce známe. Tak často jsme bojovali na plážích Normandie, že už je známe jako své ponožky,” uvádějí autoři příklad, kudy se nechtějí ubírat.
Také proto DICE sází na bojiště, která dosud nestála v popředí popkulturního zájmu.
- Norsko – severně od polárního kruhu budete v roce 1943 bojovat proti německé okupaci.
- Francie – tankové bitvy ve francouzském vnitrozemí.
- Rotterdam – zničující bitva v nizozemském hlavním městě.
- Severní Afrika – boje v nesnesitelném žáru poušti.
Ze samotné kampaně jsme toho zatím mnoho neviděli. V průběhu prezentace ukázalo EA krátký teaser, který trval sotva pět vteřin. K vidění je rebelka ze severní části Norska, která se staví proti nacistické nadvládě ve své zemi.
Atraktivní kooperace
Novinkou v rámci série Battlefield je kooperativní mód, který nese název Combined Arms. Ten vám umožní vyrazit do akce v jednotce čtyř vojáků do misí, v nichž budou vašimi protivníky nepřátelé ovládaní umělou inteligencí. Zatím víme jen tolik, že coby rangeři seskočíte za nepřátelskou linii a budete zde plnit úkoly. Po zdárném ukončení jednoho úkolu dostanete na výběr, zda zvýšíte riziko a vezmete další úkol nebo zda mapu opustíte. To zní přinejmenším podobně jako takzvaná Dark Zone v The Division.
Combined Arms slouží v Battlefieldu 5 coby most mezi singleplayerovým a multiplayerovým módem. Mechanismy hry se zde naučí také nezkušení hráči, aniž by narazili na silné nepřátele. Tvůrci se navíc rozhodli propojit kooperaci s dalšími online módy prostřednictvím společného pokroku. K pokročilým zbraním se tak nově můžete dostat vícero způsoby.
Multiplayer se známými módy a novou technologií
Navzdory očekávání sází multiplayer Battlefieldu 5 na osvědčené metody. Oproti Call of Duty: Black Ops 4 se nepotvrdila spekulace, že by se do hry měl v nějaké podobě dostat Battle Royale mód. A jak to tak vypadá, objeví se pouze jeden nový herní mód Airborne. Tvůrci se soustředí na to, s čím bodovali v Battlefieldu 1:
- Team Deathmatch
- Conquest
- Domination
- Grand Operations
Zlé jazyky by možná mohli začít hlásat něco o tom, že se DICE obává experimentů a jde na jistotu. Ale jsou to sami vývojáři, kteří se přiznávají ke koncentraci na to, co jim jde nejlépe. Přesto Battlefield 5 nabídne celou řadu novinek v hratelnosti, které podpoří jeho multiplayerové zaměření.
- Nové animace – DICE vylepšuje především maličkosti. Postavy se budou přirozeněji pohybovat po skalách a reagovat na podkladové materiály. Kdo se například bude brodit hlubokou vodou, musí zvedat nohy a bude tak o něco pomalejší. Půdu pod nohama můžete ztratit třeba vlivem exploze a zbraně velkých kalibrů dokáží částečně zničit krytí.
- Nový spotting systém – DICE chce omezit masové označování nepřátel, a proto předělává takzvaný spotting systém. Namísto toho, abyste stejně jako v minulosti stříleli na červené symboly, budete se muset soustředit na nejrůznější upozornění jako je třeba vysoká tráva, která se hýbe nebo malé vlnky ve vodě. Zatím není jisté, zda se tak Battlefield 5 zcela zbaví symbolů.
- Nová zmrtvýchvstání – Battlefield 5 umožní oživovat padlé spoluhráče nejen medikům, ale každé třídě. Tedy alespoň v menší míře. Nový Buddy-Revive systém vám umožní přivést zpět členy vaší jednotky, ale s menším množstvím životům a za delší čas než to dokáže medik.
- Drag mechanismus – Spoluhráči mohou své kamarády nejprve odtáhnout z palebné linie, než je začnou oživovat.
- Obranná zařízení – Všechny třídy mohou na mapě zřizovat vojenské stavby jako jsou stěny z pytlů, protitankové bariéry, betonové zdi nebo příkopy. Vojáci podpůrné třídy Support mohou zřizovat těžší zařízení jako stacionární zbraně nebo trhulice pro doplnění munice. Částečně to připomíná War mód v Call of Duty: WW2.
- Odtažení těžkých zbraní – Stacionární zbraně lze navíc zaháknout za vozidlo a převážet po mapě. Snadno tak přemístíte protiletecké nebo protitankové kanóny. Pokud je navíc „osedlá“ některý ze spoluhráčů, je možné je používat také za jízdy. To zavání zajímavými kombinacemi například s tanky.
- Respawn – Jakmile zemřete, uvidíte montáž svého vraha s informacemi. Poté se přepnete k týmovým kamarádům, přičemž po dobu, kdy čekáte na respawn, je můžete sledovat z pohledu třetí osoby a vybrat si, u kterého z nich se chcete oživit, abyste předešli frustrujícím „spawn-killům“.
- Omezení munice – Po obživnutí nebudete začínat se 100 % munice. Budete mít dostatek kulek a granátů k tomu, abyste mohli provést dvě tři rychlá zabití. Pak už začnete mít problémy a nezbude vám než se porozhlédnout po vlajkovém bodu nebo požádat o nové zásobníky podporu.
- Airborne – V novém módu vyskočí tým z letadel na mapu, kterou brání jiný tým. Více zatím není známo.
Shrnutí
Battlefield 5 vypadá každopádně velmi slibně, a když nic jiného, bude jednoznačnou volbou pro fanoušky Battlefieldu 1. Autoři se nepouští do žádných větších akcí a chtějí maximálně vyladit již tak dobrou hratelnost. Zajímavý může být také kooperativní mód, a to i díky propojenosti rozvoje postavy s kompetitivními módy. Velkou otázkou je singleplayerová kampaň, především pak to, zda jí DICE konečně uchopí plnohodnotně nebo zda půjde jen o povinný doplněk.
No vypadá to slibně 😀 Tak jo, zkusíme zase preoder a budu pevně doufat, že nebudu litovat jako tomu bylo u StarWars Battlefront 2 🙂