Call of Cthulhu bude čistokrevný horor podle Lovecrafta. Nic pro pro slabší povahy
Vývoj oficiální hry na motivy pen and paper hry Call of Cthulhu se poněkud táhne, ale autoři z vývojářského studia Cyanide berou svou práci skutečně vážně a nechtějí na trh vypustit titul, za kterým by si stoprocentně nestáli. Nedávná prezentace hry jim dává jednoznačně za pravdu – Call of Cthulhu vypadá stále lépe.
Call of Cthullhu začíná, jak se na hru tohoto názvu sluší a patří, na palubě lodi v husté mlze uprostřed oceánu. Ta pluje do přístavu na ostrově Darkwater, kde coby detektiv Edward Pierce, kterého ovládáte z pohledu vlastních očí, musíte rozluštit tajemství malé uzavřené komunity lidí. Postupovat přitom můžete takovými způsoby, jaké uznáte za vhodné.
Call of Cthulhu nabídne širokou škálu řešení problémů
V malém městečku se pohybujete zcela volně, což tak trochu dává vzpomenout na fantastické Dishonored. Na rozdíl od něj se ale budete mnohem méně plížit a ještě méně bojovat. Edward Pierce sice nosí revolver, ale použije ho jen málokdy. Mnohem větší roli hraje vedení a odposlouchávání hovorů. Jen tak se totiž dostanete k potřebným informacím. Ty se dají později využít jako nátlakový prostředek nebo ukáží novou cestu v příběhu.
V prezentaci, kterou pro novináře uspořádal vydavatel Focus Interactive v Paříži, bylo třeba se dostat do uzamčeného skladiště. Podle vývojářů z Cyanide je jen na vás, jak se k tomu postavíte – dovnitř se lze dostat dvanácti různými způsoby. V kombinaci se systémem schopností, který vychází z pen and paper předlohy Call of Cthulhu to dává teoreticky obrovskou míru znovuhratelnosti a možností rozhodování. Hráč se totiž musí sám rozhodnout, zda pracně získané zkušenostní body investujete do okultních znalostí, řečnických schopností nebo memorování místní historie. K dispozici je jedenáct takových schopností, jež můžete v několika úrovních dovést až k dokonalosti.
Děsivá monstra a ještě děsivější mise
V závislosti na schopnostech pak můžete volit různé cestičky vedoucí k úspěšnému řešení problémů. Podle svého talentu se vám může podařit řadu věcí vyřešit přesvědčením zprvu nepřístupné osoby. Ale ani v případě, že se vám to nepovede, nemusíte věšet hlavu. Vždy je připravena nějaká alternativa, která sice nemusí být tak elegantní a jednoduchá, rozhodně však bude proveditelná. Rozhodně ale platí, že dobré vztahy vám budou dveře otevírat a špatné zavírat.
Atmosféra Call of Cthulhu je už od prvních chvil velmi hutná, na čemž má velký podíl také hudební kulisa a nepříjemné zvuky, stejně jako všudypřítomná mlha. Od začátku tak budete mít tísnivý pocit, který samozřejmě nemusí být příjemný všem, ale je to právě ten, proč hororové hry hrajeme. Celé to má pochopitelně základy v typických chapadlovitých monstrech od H.P. Lovecrafta. Tam však také vidíme největší možnou slabinu, protože ne všechny vypadají úplně děsivě a zatím se nedají srovnávat třeba s příšerami z Resident Evil 7. Hrůzu by měly navozovat také Edwardovy vize, které ho a vás s ním nechají pochybovat o vlastní existenci.
Call of Cthulhu je každopádně velmi slibným projektem, který láká na kombinaci detektivní práce, atmosférického objevování tajuplného ostrova a samozřejmě také typicky hororových momentů. Hra by měla letos konečně vyjít, a to na PC, Playstation 4 a Xbox One.
Komentujte