Call of Duty: Modern Warfare překroutilo historii. Za vše špatné mohou Rusové
Call of Duty: Modern Warfare si v médiích vysloužilo obecně poměrně slušné recenze, které jsou postavené zejména na strhující kampani a povedené hratelnosti. Přesto tu je ale jeden aspekt, který se příliš nepovedl a který čelí velké kritice ze strany hráčů i novinářů, naši recenzi nevyjímaje.
Jde o vyobrazení Ruska a ruských vojáků ve hře. Ti jsou totiž (pokolikáté už?) hlavními nepřáteli, když tentokrát okupují fiktivní stát Urikstan. Přitom neváhají bezdůvodně mučit a ohrožovat obyvatelstvo, nechávají pro sebe pracovat zajatce a rebely popravují coby odstrašující příklad.
Přitom ještě před vydáním hry mluvil zodpovědný Narrative Director Taylor Kurosaki o tom, že příběh Call of Duty: Modern Warfare nebude žádnou jednoduchou černou a bílou, ale že bude obsahovat mnoho šedých odstínů a válku představí z různých perspektiv.
Zmanipulovaná Dálnice smrti
Z tohoto záměru ale v hotové hře zůstalo jen velmi málo. Jak si někteří hráči všimli, byl příběh kolem Urzikstanu inspirován historickou událostí kolem Dálnice smrti (Highway of Death) z roku 1991. Tehdy byla šestiproudá dálnice Highway 80 v Iráku napadena americkými, kanadskými, britskými a francouzskými jednotkami, což vyústilo ve smrt stovek vojáků a utečenců. Tato událost je přitom ve hře velmi citelně zmanipulovaná, a to tak, že za agresory nejsou označení Američané, nýbrž právě Rusové, kteří přitom s touto událostí neměli nic společného.
Call of Duty: Modern Warfare to aktuálně docela dost schytává na serveru Metacritic, kde její hráčské hodnocení činí 2,8 bodu z 10 možných. Ještě před vydáním se společnost Sony rozhodla hru odstranit z ruského PS Storu.
Jako kdyby normalni hrace zajimalo jestli je to pravda nebo ne. Me je to treba u prdele. Je to hra ne historicky dokument
Docela by mě zajímalo od kdy si někdo nemůže někde vzít inspiraci? Navíc Rusy nikdo nemá rád tak proč je nemít za nepřítele? kdo by chtěl zabíjet američany, kanaďany, brity a francouze? to by nikoho moc nebavilo 😉 Navíc asi by si autor měl zkouknout konec hry kde se dozvíme že to byla jen “osobní” armáda toho generála který napadl ted stát…
Opravdu nevím co tenhle článek řeší. jelikož je to “prequel” k již zavedené značce kde rusové byli ti zlí tak asi to nebude jinak. A vůbec, je to jen hra která neodráží reálné události. COD bylo do mw3 vždy kontroverzní a jsem strašně moc rád za to že se k tomu vrátili. Je důležité rozlišovat co je hra která vypráví vlastní příběh a co realita… Samozřejmě že hodnocení naprosto neodráží kvality hry.
Ruští odpadlíci co si dělají co chtějí – Wagnerovi PMC
Plyn použili zlý rusové i “hodní” rebelové za svobodu – Sýrie
Rus mučí v POW kempech jen aby pak hodný Price použil rodinu Butchera proti němu
Al-Qatala je jasný ISIS
USA se nakonec obrátí proti rebelům – Syrie, Kurdové
Barkov proti teroristům i “teroristům”
Nevím co tu teda autor hulí, ale já tu žádný jasný good/bad guys nevidím 😀
Stačí se podívat na metacritic a první recenze co vyskočí jsou “nulovky” v azbuce nebo brečení kvůli tomu, že day one launch nebyl perfektní…
Jenže, pokud pomineme průšvih zvaný “Highway of Death” tak Rusko opravdu aktuálně je jeden ze největších agresorů ve světě. Rusko vede se západem (i námi) hybridní informační válku, okupuje Krym, je přímým aktérem v kauze Novičok, sestřelní MH17 a velmi se angažuje na východě Ukrajiny a v Sýrii kde si udělali s Erdoganem a Asadem pěkně odpornej battlefield proti Kurdům. Nejsem vyznavač USA, a Trumpa už vůbec ne, ale Rusko je dle mého názoru velkej agresor který naprosto zbytečně, jen kvůli ambicím psychopatického agenta KGB, Putina, dělá zlo kam vstoupí.
A amíci nekradou ropu všude kde mají základny, to jsou taky rusové ,jen v US maskáčích že..
Ty jsi po zakroku lobotmie?? Zlociny a zvěrstva USA by vydali pomalu na celou knihovnu..