České Mashinky od Honzy Zeleného dostaly bezplatný editor map. Co všechno nabízí?
Vláčková simulace Mashinky od českého nezávislého vývojáře Jana Veselého sklízí slušné úspěchy a na Steamu se těší velmi pozitivním hodnocením od samotných hráčů.
Jedním z důvodů, proč jsou Mashinky tak oblíbené, je skutečnost, že na nich jejich autor neustále pracuje a dále je rozvíjí. Nyní přidal editor úrovní, který si hráčská komunita žádala. S jeho pomocí můžete vytvářet vlastní mapy. Součástí bezplatného balíčku, který si můžete do hry stáhnout, je také několik prvních výtvorů. Další od samotné komunity jistě budou brzy následovat.
Co editor map pro Mashinky nabízí?
- Načítání / ukládání takzvaných “Scénářů” (zatím to znamená připravených map, ale časem se pod to schovají i připravené skripty a vzniknou plnohodnotné scénáře).
- Podpora načítání / ukládání výškových map, masek pro vegetaci nebo mapy vlhkosti – pokud hledáte reálné mapy odkudkoliv na světě, zkuste stránku https://terrain.party/ a umístěte získanou výškovou mapu do adresáře /heightmaps/ ve složce s hrou.
- Generování terénu, měst, lesů, nebo průmyslu jedním kliknutím v editoru, takže můžete pro jednoduchost editovat až náhodně vytvořenou mapu.
- Mnoho různých (hardwarově akcelerovaných) štětců, schopných generovat nejrůznější šum, upravovat terén, přidávat / odstraňovat stromy, nebo třeba obarvovat trávu pomocí editace vlhkosti. Další štětce jsou například schopné opravovat rozšuměnou výškovou mapu, malovat řeky apod.
- Můžete ručně umístit, přejmenovat a nebo rozrůstat města, přikreslit jim silnice nebo ručně umístit budovy a definovat tak přesné rozložení a tvary měst.
- Jde i ručně umístit průmyslové budovy a hra je pak v každé epoše generuje právě na těchto místech. Pokud daný průmysl neumístíte ani jeden, hra jej vygeneruje náhodně.
- Můžete na mapu umístit i infrastrukturu jako koleje, mosty, tunely, stanice, rozšíření atp a určit tím hráčům unikátní startovní podmínky na Vaší mapě.
- Jde ke každé mapě dopsat textový popisek a každý hráč si jej může přečíst těsně před tím, než začne na Vaší mapě novou hru.
- Mapy jednoduše sdílejte pomocí *.mss souborů pro každou mapu (umístěných ve složce /scenarios/ uvnitř složky s hrou).
- První sada ručně vytvořených map (zatím 6 vyladěných map, některé i s počáteční infrastrukturou pro usnadnění vašeho startu).
- 7000+ reálných měst s pozicí a velikostí. Editor je schopný je přesně umísťovat do reálných map po zadání správné minimální a maximální zeměpisné šířky a výšky vaší mapy.
- Mnoho oprav, optimalizací.
- Nová parní mašina “Elishka”.
Díky za článek! Jen se teda jmenuju Honza Zelený 😀