České studio dostalo na hru Argo 40 milionů z fondů EU. Po roce ukončilo podporu a zavřelo servery

Když před rokem vycházela akční hra Argo, vyšlo najevo, že na její tvorbu získalo české vývojářské studio Bohemia Interactive značnou dotaci z fondů Evropské unie. Šlo o částku ve výši 40 milionů korun, což většina lidí příliš nechápala, když výsledným produktem byla bezbarvá průměrná (dle hodnocení samotných hráčů na Steamu) taktická akce Argo.

Dotaci navíc získalo zaběhnuté studio, které nemá nouzi o prostředky, a tak měla nejen herní komunita za to, že by si na své projekty mělo vydělat samo. Ostatně, jak známo – dotace každý trh pouze pokřivují.

Když už ale Argo s podporou Evropské unie vzniklo, dalo by se očekávat, že ho autoři budou alespoň několik let podporovat. Jenže se tak nestane. Po roce od vydání totiž zveřejnili zprávu, že ukončují podporu hry na oficiálních serverech. Hrát tak bude možné už pouze na těch neoficiálních – pokud budou nějaké k dispozici a měly by se uplatňovat především tam, kde trh příliš nefunguje. To ale rozhodně není případ videoher. Pakliže v dnešní době uděláte kvalitní hru, máte velkou šanci, že uspějete. Pokud ta hra kvalitní není, spálíte jen hodně peněz. Nebo dotací.

Nové a nové projekty

Pochopitelně neznáme podmínky udělení dotace, ale pravděpodobně v nich bylo uvedeno něco v tom smyslu, že hra musí být v provozu alespoň rok. Inu, to Bohemia Interactive splnilo a o víc se z hlediska zákonnosti starat nemusí.

Že autoři naštvou spousty hráčů? Ani to je zřejmě příliš netrápí, protože například v případě jiného jejich projektu – DayZ – proti sobě zvládli poštvat už velkou část komunity této hry. Místo práce na dotovaných nebo rozpracovaných projektech se pak toto pražské studio vrhá do dalších a dalších věcí – aktuálně třeba survival akce Vigor nebo experimentu Ylands po vzoru Minecraftu. Na nové projekty se zjevně dobře získávají dotace.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na