Crytek má finanční problémy. Peníze vymáhá po autorech Star Citizen
Německé vývojářské studio Crytek už je delší dobu ve finančních problémech, které vyústily ve zrušení několika slibných titulů a uzavření většiny poboček, které firma měla po světě.
Teď se naděje Cryteku upírají směrem k titulu Star Citizen. Na jeho tvůrce, Cloud Imperium Games, totiž společnost stojící například za Far Cry a Crysis podala žalobu.
Dvě hry místo jedné
Když Cloud Imperium Games začali Star Citizen vyvíjet, licencovali si od Cryteku jejich Cryengine, a to pro jeden titul a za určitých podmínek. Podle Cryteku následně došlo k použití enginu pro vývoj jak Star Citizenu, tak odvozené hry Squadron 42, která se má prodávat samostatně. Jde tak o použití Cryenginu ve dvou hrách, což smlouva nedovolovala.
Tvůrci Star Citizenu pak neměli dodržet ani další smluvní podmínky, mezi které patřilo zejména jasné uvedení Cryengine ve hře coby jednoho z nástrojů, na kterých titul běží. Logo enginu však ze hry postupně vymizelo.
Přechod na jiný engine
Pokud by situace byla postavena pouze takto, neměl by Crytek větší problémy soud vyhrát. Jenže v průběhu vývoje došlo k důležitému momentu, kdy Cloud Imperium Games přešlo z Cryenginu na engine Lumberyard, jenž poskytuje společnost Amazon zcela zdarma. Pikantní na tom je, že Lumberyard je z větší části postaven právě na Cryenginu, na což si ale Amazon od Cryteku opatřil (a zaplatil) náležitá práva.
Žaloba se tak týká pouze stavu před tím, než Star Citizen přešel na Lumberyard, tedy nehotové hry. Dá se proto očekávat, že se případ promění v teoretické cvičení právníků bez závažnějších důsledků pro vývoj Star Citizenu.
Crytek musí být opravdu hodně zoufalý… za tohle nemůže vyrazit skoro nic… a prakticky vždy do switch k lumberyardu tam ta placka cryenginu byla…
docela by mne zajímalo který soud a kde to bude soudit…