Další silné čtvrtletí pro Activision Blizzard navzdory propadu fyzických prodejů
Druhé čtvrtletí končící 30. červnem dopadlo pro Activision Blizzard více než dobře. Díky síle značek Call of Duty, Destiny a všeho od Blizzardu společnost dále rostla. Obrat stoupl o 14 % na 1,63 miliardy dolarů.
Šéf společnosti Bobby Kotick nepřisoudil zásluhy jmenovitě žádnému titulu – katalog firmy je zkrátka vyvážený a generuje stabilní příjmy, i když na pořadu dne zrovna není žádný nový hit. Pochvalu však získal Crash Bandicoot N.Sane Trilogy, který se prodával nad očekávání dobře, byť ta očekávání nebyla zase tak vysoká.
Trendy jsou jasné
Důležitější jsou pro Activision Blizzard dlouhodobější trendy. Obrat z konzolí klesl o 13 % na 568 milionů dolarů a byl jediným segmentem s negativním vývojem. Oproti tomu příjmy z prodejů na PC vzrostly o 24 % na 508 milionů dolarů.
Nejde přitom jen o to, odkud peníze pocházejí, ale mění se také to, jak je společnost získává. Prodeje klasickými maloobchodními kanály klesly o 30 % a příjmy z digitálních prodejů naopak stouply o 15 %. Podobný vývoj zaznamenávají i konkurenční Electronic Arts a Take Two.
Přestože v aktuálním čtvrtletí plánuje Activision Blizzard vydat očekávané Destiny 2, očekává o něco nižší obrat, a to 1,39 miliardy dolarů. Možná si ale jen připravuje půdu pro to, aby očekávání opět překonal, což je investory hodnoceno vždy velmi pozitivně a v posledních letech se stalo jakýmsi Kotickovým trademarkem.
Komentujte