Daniel Vávra pracoval na hře podobné Assassin’s Creed. Nesehnal na ni ale peníze
Kariéra Daniela Vávry mohla vypadat docela jinak než jak jí známe dnes. Tento nejznámější herní vývojář prozradil, že kdysi pracoval na hře podobné Assassin’s Creed, a to několik let předtím než tento titul vyšel. Mohl se tak zase jednou stát průkopníkem nových trendů. Tvůrci bohužel pro projekt nesehnali dostatek prostředků, a tak byl uložen k ledu.
“Spíš bych řekl, že mě mrzí, že jsem dělal hry, které nevyšly, a nebyl jsem to tedy já, kdo je nakonec udělal. To se mi stalo dvakrát. Jednou jsme vyvíjeli něco jako Assassin’s Creed, několik let předtím, než vyšel Assassin’s Creed. Odehrávalo se to v Praze a byly tam třeba použité prvky parkourového běhu a skoků, které tehdy nikdo neznal. Lezl jste po střechách, skákal a vraždil lidi. Tehdy jsme na to nesehnali peníze, všichni nám říkali, že by to nešlo udělat, nebylo by to úspěšné a tak. A pak vyšel Assassin’s Creed, a ať si každý posoudí, zda byl, nebo nebyl úspěšný,” řekl Vávra v rozhovoru pro magazín Proč ne?!
Pokud by se mu takový projekt podařilo realizovat, byl by znovu vnímám jako vizionář. Podobný kousek se mu totiž předtím podařilo dotáhnout v podobě Mafie. Ta vznikala souběžně s GTA 3 a obě hry byly prvními tituly, které nabídly otevřené město a v něm možnost se svobodně procházet a projíždět.
“Nesehnal na NI peníze, ne NÍ.” …
Jste výtečný češtinář, hlavně, že se to týkalo tématu. Děkujeme za příspěvek. Vaše redakce.