Demoverze Anthem dopadla katastrofálně. Přesto ve hře vidíme potenciál

Je až s podivem, jak často se v herním světě něco pokazí. Kupodivu se tak stává pocitově častěji u velkých titulů, u kterých by si jejich tvůrci měli přeci jenom dát pozor. Ale nedaří se jim to, jak naposledy ukázala první demoverze očekávané online akce Anthem. Přetížené servery, nekonečné nahrávací obrazovky a spousta bugů ve hře. To rozhodně není něco, čím byste se chtěli prezentovat a lákat miliony hráčů k pořízení vaší hry.

Tip: Vše o hře na jednom místě

Natěšení fanoušci mnohdy nevěřili vlastním očím a ti, kdo si demo Anthem mohli zahrát, byli většinou zklamáni. K první z celkem dvou demoverzí měl přístup pouze omezený okruh hráčů. Šlo o ty, kdo si hru buď předobjednali nebo si platí službu Origin Access. Teprve o nadcházejícím víkendu bude k dispozici otevřená demoverze. O to horší je, že se v případě VIP dema tolik pokazilo.

V oficiálních fórech Electronic Arts, stejně jako na Redditu je k nalezení bezpočet vláken, ve kterých hráči sdílejí negativní zážitky z této akce. Ani my jsme z průběhu dema nebyli nadšení.

Problémy demoverze Anthem

  • Problémy se servery – Sotva bylo demo 25. ledna spuštěno, spadly servery služby Origin. Nebylo možné hrát Anthem, ale ani další tituly od EA, například Battlefield 5 nebo FIFA 19. Podle Bioware však nešlo o kapacitní problémy serverů, nýbrž “jiné chyby”.
  • Kódy nebyly akceptovány – Každý, kdo si hru předobjednal nebo patří k předplatitelům služby Origin Access, mohl poslat až třem přátelům vygenerovaný kód do VIP dema. Z neznámých důvodů však hra spoustu z těchto kódů neakceptovala.
  • Nahrávací bug – Asi nejvíce frustrující chybou demoverze Anthem byla ta, která způsobila, že se nahrávací obrazovka zasekla u konce nahrávání, obvykle u 95 %. Nezbylo než hru pomocí Alt+F4 nebo task manageru zavřít a znovu spustit.
  • Finální sekvenci nešlo přehrát – V demu bylo možné si zahrát tři příběhové mise, přičemž ke konci bylo potřeba si promluvit se zadavatelem úkolů, což ale nebylo možné. Jakmile začala sekvence dialogu, hra zamrzla. Opět nepomohlo nic než hru natvrdo vypnout.
  • Druhý javelin nešlo odemknout – V demu bylo možné levelovat od 10. do 15. úrovně. Na 12. levelu mělo dojít k odemčení druhého obleku (javelinu). Tato teorie se ale u mnohých neproměnila v praxi. Mnoho hráčů tak zkrátka na druhý javelin muselo rezignovat.
  • Rubberbanding – Mnoho hráčů reportovalo takzvaný “rubberbanding”, tedy nepříjemné lagy, které vedou k sekání hry, což může být v řadě situací fatální.

Anthem potenciál má

Kromě výše uvedeného se ve fórech objevovaly také hlasy hráčů o tom, že hra sama o sobě není příliš zábavná a nemá moc co nabídnout. S tím však nemohu souhlasit, protože když už jsem hrál chvíli bez technických problémů, bavil jsem se dobře. Kooperativní bitvy jsou rozhodně povedené a velmi zábavné, obzvlášť pokud máte šikovné spoluhráče ochotné k taktické spolupráci a týmové hře. Bojové obleky javelin se od sebe příjemně liší a dají se skvěle individualizovat.

Tip: Akce Anthem zná své HW požadavky. Jaký stroj si připravit?

Navzdory tomu, že příběh a postavy zatím působí poněkud chaoticky, objevil jsem už v demu spoustu šarmu a humoru. V tomto ohledu je třeba si uvědomit, že demo nezačínalo na začátku kampaně, ale někde uprostřed. Ucelený dojem by tak měl být o poznání lepší.

Je škoda, že si Anthem u mnoha hráčů první demoverzí pokazilo dojem, který bude obtížně napravovat. Hra vychází už 22. února a je jasné, že na začátku nějaké ty problémy mít bude, ale to se dnes týká prakticky každého podobně velkého projektu. Pokud se je podaří rychle vychytat, má Anthem u hráčů stále slušné šance.

Anthem – záběry z hraní

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 3 Prumer: 4]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na