F1 2020 udělala velký krok kupředu – recenze
I v tak nejisté době, která vedla ke kompletnímu překopání sezóny královny motorsportu, se fanoušci Formule 1 mohou spolehnout na jednu konstantu svých životů. A to, že v létě vydají experti na závodní hry z Codemasters nový ročník licencovaných závodů F1. Tradičním lákadlem každoročně vydávaných sportů jsou především aktualizované soupisky týmů, stejně jako možnost projet se na nových tratích, které tentokrát zahrnují okruhy v Nizozemsku a Vietnamu. Pravdou je, že některé ročníky na tuto automatiku hřešily a kromě aktualizovaných dat nepřinesly v podstatě nic moc nového, tu a tam nastal dokonce nějaký ten regres. V poslední době se ale Codemasters docela daří hráče těšit a F1 2020 je toho jasným důkazem.
Hlavní novinkou je mód zvaný My Team, který nahrazuje příběhový mód a je jeho mnohem zajímavější alternativou. Ve zkratce řečeno si tak poprvé můžete založit svůj vlastní tým, ve kterém pochopitelně budete pilotem číslo jedna, ale kromě toho usednete také do křesla manažerského. Co na tom, že je to poměrně zvláštní model. V penězi řízené F1 ale není zase tak daleko od reality. Výjimkou tu nejsou týmy financované de facto rodiči pilotů. A kdo ví, třeba se jednou dočkáme i týmu, který si někdo založí sám pro sebe.
Každopádně to znamená, že budete muset vstoupit do jednání se sponzory, kteří za plnění určitých cílů nabízejí potřebné finanční prostředky. Ty pak obratem investujete do vývoje či druhého pilota, kterého si v první sezóně velmi sympaticky vybíráte z rovněž licencované Formule 2. Jak se ale váš tým bude v desetiletém období zlepšovat, možná se o vás začnou zajímat i taková jména jako Max Verstappen nebo Lewis Hamilton, kteří vám pak budou dělat dvojku.
Mód My Team pochopitelně nejde do hloubky, ale manažerskou činnost spíše nakousává (na v tomto směru plnohodnotném manažeru se už ale také pracuje). Pro potřeby F1 2020, jehož těžiště stále spočívá v dění na trati, ale plně postačuje. Do hry se tak dostává nový taktický prvek, kdy se můžete rozhodovat, do čeho budete investovat a s trochou správného přístupu si už brzy vybudujete například aerodynamický tunel a uděláte důležitý krok vpřed.
Zároveň je zajímavé, jak moc se změní pohled na vašeho parťáka v týmu. Zatímco dříve jste ho chtěli za každou cenu porazit coby nejbližšího soka, s nímž se můžete měřit na stejné bázi, teď mu jeho úspěchy budete přát, a to i tehdy, kdy se umístí třeba před vámi. Budete totiž vědět, že jeho úspěch znamená reálný přínos pro tým.
Zážitek ze samotné jízdy se Codemasters podařilo velmi solidně vypilovat už v předchozích dílech, a tak v tomto trendu v F1 2020 pouze pokračuje. Nečekejte tak převratné změny, jako spíše drobné detaily, které fanoušci ocení. Například odstup od vpředu jedoucího vozu je nyní vypočítáván v reálném čase a nikoliv na základě sektorů. V horní části obrazovky se objevilo také zpětné zrcátko, které vám dává obrázek o tom, co se v závodě děje za vámi. Můžete ho ale také deaktivovat.
Autoři hodně zapracovali také na systému trestů, které už nejsou tak nahodilé. Pryč jsou penalizace za lehce střiženou zatáčku, která vám nepřinesla žádnou výhodu nebo na jízdu kolo na kolo. Je to závodění, a tak je nyní dovolen i trochu drsnější přístup, což jde ruku v ruce s počínáním skutečných závodních komisařů v F1.
Některé věci ale zůstaly při starém, přestože hráči volají po jejich změně. Jde především o opravdu nudná interview před sezónou a po závodech. Tento aspekt mohl a měl být v rámci My Team módu vypilován. Animace jezdců jsou potom stále velmi prkenné, což trochu kazí celkový zážitek.
Jinak ale F1 2020 nemáme moc co vytknout. Tentokrát jde o velmi poctivé závody v obsahově zajímavém balíčku. Pokud jste tak nějakou dobu čekali na ročník, který bude stát za koupi, můžete klidně sáhnout po tomto.
Komentujte