Fortnite překonalo PUBG v měsíčních tržbách. Jen za únor hra vydělala 2,6 miliardy

Pokud byste potřebovali další důkaz toho, že herní byznys umí být neuvěřitelně finančně lukrativní, tady je. Online akci Fortnite se za pouhý jeden měsíc, konkrétně únor, podařila vydělat částka ve výši 126 milionů dolarů, tedy přibližně 2,6 miliardy korun. Tím hra v měsíčních příjmech předstihla největšího konkurenta – Playerunknown’s Battlegrounds, který také vydělal slušnou sumičku a sice 103 milionů dolarů. Vyplývá to ze zprávy analytické společnosti SuperData.

Fortnite dokázalo PUBG předstihnout také v počtu diváků streamů na Twitchi. Zatímco Fortnite jich za únor zaznamenalo 14 milionů, Playerunknown’s Battlegrounds se v tomto směru dostalo na “pouhých” 8 milionů diváků.

Hodně zajímavé bude sledovat, jak celkovými příjmy zahýbe uvedení mobilních verzí obou her. Fortnite Mobile vyšlo na západním trhu o pár dní dříve než PUBG Mobile, ale zatím pouze pro operační systém iOS, zatímco PUBG od začátku běží také na Androidu. Fortnite ale bude dost možná slavit větší úspěch i na poli mobilních her, protože se na iPhonech a iPadech ihned po uvedení vyšvihlo na první místo nejstahovanějších aplikací ve 47 zemích světa a za pouhé čtyři dny dokázalo vydělat 1,5 milionu dolarů, přestože se do hry na začátku bylo možné dostat jen na pozvání.

Proč je Fortnite úspěšnější než PUBG?

Jasnou výhodou Fortnite oproti konkurenčnímu titulu je jeho přístupnost. Jde o free2play hru, takže za ní není nutné, na rozdíl od PUBG, platit a její herní mechanismy jsou přívětivější pro začátečníky. Svou roli může hrát také komiksová grafika oslovující mladší publikum.

Playerunknown’s Battlegrounds se musí především vypořádat s čínskými cheatery, kteří kazí hru ostatním hráčům.

To vše ale samozřejmě neznamená, že by PUBG nemohlo svou pozici v příštích měsísích dobýt zpět. Obě hry cílí na trochu jiné publikum a kanibalizují se pouze částečně. Playerunknown’s Battlegrounds stačí, když se zaměří na své silné stránky, především realistickou a do jisté míry náročnou hratelnost. Velkou výzvou pro tvůrce bude vypořádat se s problémem podvádění ve hře. PUBG je velmi oblíbené v Číně a právě odtud se rekrutuje největší množství cheaterů. Ostatně, už proti nim zasahuje i čínská policie.

Dá se očekávat, že v boji na trhu takzvaných “Battle Royale” her bude přituhovat. Teprve před pár dny další kohout na kolbišti – H1Z1 – přešel na free2play model, načež se mu podařilo prorazit hranici 10 milionů hráčů. Brzy do souboje vstoupí Mavericks: Proving Grounds, který chce nabídnout bitvy až 400 hráčů a navíc velmi realistickou hratelnost včetně zanechaných stop v terénu a divokých zvířat.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na