Google otevírá první ze svých herních studí. Vede ho pozapomenutá Jade Raymond
Už v březnu společnost Google v souvislosti s představením své platformy Stadia oznámila, že má v úmyslu pustit se do vývoje takzvaných first-party her, tedy vlastní exkluzivní produkce. Tento plán teď nabral reálné obrysy a divize Stadia Games and Entertainment otevřela první studio. A kde jinde než v herními vydavateli oblíbeném Montrealu, kde už působí firmy jako Eidos, Ubisoft, EA nebo Warner Bros.
Vedení montrealského studia se ujala přímo výkonná ředitelka Stadia Games and Entertainment, Jade Raymond. Ta se těší z doby svého působení u Ubisoftu, kdy zodpovídala za vývoj Assassin’s Creed 2, hvězdné pověsti. Bohužel v dalších letech už ji nedokázala příliš naplňovat a její čtyřleté působení v EA Motive neskončilo žádným hmatatelným výsledkem. Následně si ji vybral Google, aby mu pomohla vybudovat jeho herní divizi.
Google evidentně tuší, že bez exkluzivního obsahu se mu bude jeho Stadia na trhu prosazovat o poznání hůře. Montrealské studio má být přitom jen první vlaštovkou. Postupně by měly pod hlavičkou Stadia Games and Entertainment vzniknout další vývojářské týmy. Podle Jade Raymond chce firma dosáhnout stavu, kdy bude schopna vydávat jeden exkluzivní titul pro Stadii každý rok. Nebojí se přitom inovací: část těchto her by se měla pouštět do experimentů a nabídnout hráčům dosud neviděné zážitky.
Google Stadia vstoupí na trh 19. listopadu 2019. Mezi hry, které ji budou podporovat od samého počátku, patří například Destiny 2, Red Dead Redemption 2 nebo Mortal Kombat 11. Google už nicméně varoval, že v první várce se nemusí dostat ani na všechny předobjednávky.
Komentujte