Hráči masově podváděli ve World of Warcraft Classic. Studio Blizzard jim za to blokuje účty
Nedávno vydaný World of Warcraft Classic alespoň na čas vrátil slavné online hře někdejší slávu, spustil obrovskou vlnu nostalgie a stal se tak trochu nečekaným komerčním megaúspěchem. Ten ale má – jak se ukazuje – také svou stinnou stránku.
World of Warcraft Classic až do aktuálního hotfixu umožňoval využívat velmi silný exploit, tedy nedokonalost hry, a sice takzvaný “layering system”. Díky tomu bylo možné bojovat proti bossům v jednom dungeonu či raidu znovu a znovu. Exploit fungoval tak, že skupina hráčů porazila koncového bosse v určité instanci a následně skrz jiného hráče změnila “layer”. To způsobilo znovuobnovení nepřátel včetně bossů. Skupina však zůstala stát na stejném místě, a tak mohla znovu bojovat proti silnému nepříteli. Exploit byl využíván zejména pro snadné získávání vzácných receptů pro povolání a předmětů. Vývojářské studio Blizzard nyní vydalo hotfix, který chybu ve hře opravil.
Postih pro podvádějící hráče je tvrdý
Blizzard je dobře znám jako společnost, která podobné chování u hráčů příliš netoleruje, ačkoliv vlastně chybu způsobil sám. Ovšem podmínky, se kterými hráči při aktivaci účtu souhlasili, znějí tak, že podobných chyb není možné využívat ve svůj prospěch. A tuto podmínku Blizzard využívá. Na sociální síti Reddit se objevily případy hráčů, kterým byl jejich účet zablokován na určité období, nejčastěji od jednoho do šesti měsíců. Některým hráčům měl být účet dokonce rovnou zrušen, tedy permanentně zabanován.
“Všechny hráče, kteří tuto chybu vědomě zneužili, aby získali výhodu ve hře, budeme co nejrychleji identifikovat a odpovídajícím způsobem postihovat,” uvedlo studio Blizzard ve svém prohlášení. Jeden z komunitních manažerů firmy následně ve fóru vysvětloval, jaké hráče bude Blizzard postihovat. Rozhodně by nemělo jít o ty, kteří chybu aktivovat omylem či mimoděk. Ale jen o ty, kdo tím ve hře získali cílenou výhodu. Z poměrně složitého výkladu vyplývá, že rozhodujícím faktorem bude pravděpodobně to, že dotyční hráči chybu využili vícekrát. Ta je navíc velmi dobře vysledovatelná a je třeba dělat poměrně nenormální kroky, aby se aktivovala.
Přijde mi zcestné , pokud si hráč zaplatí za hru a pak je zabanován i přes to , že ji nemusel nikterak upravovat a využil jen vlastností dané hry .
Nesplnili podminky EULA pro pouzivani aplikace. Vic neni treba komentovat. Ti hraci, kteri nedostanou perma ban. muzou byt jeste velice radi…
Bojis sa? Ako je pisane aj v clanku, v podmienkach je vyslovene zakazane zneuzivat aj chybu hry vo svoj prospech, tak tu sa neni o com bavit.
Vždyť můžeš jít do supermarketu a vzit si zboží z regálu a sníst. To je to samé 😆. Na rozdíl od konkurence – Origin – dělá něco proti nepoctivým hráčům. Hrál jsem Star Wars a musel jsem přestat. Na jednu hru i i 5-6 hráčů z 32 co podvádí 🤮
zaplatil jsem si za brokovnici, nemůžu být trestaný když někoho zastřelím, využil jsem jen její vlastnosti.