Jeden z tvůrců Hitmana nechápe, proč je vydavatel hodil přes palubu
Bývalý vývojář Hitmana, Martin Emborg, se diví rozchodu vývojářského studia IO Interactive a vydavatelské společnosti Square Enix. Sám tvůrce sice už u IO nepracuje, ale podílel se na první sezóně zabijácké série.
“Vypadá to, že odvedli přesně to, co bylo domluveno. A skvěle to hrálo s formátem, který zvolili. Takže všichni dostali přesně takového moderního Hitmana, jakého si přáli. Rozejít se potom s vývojáři? V žádném případě,” říká Martin Emborg v rozhovoru s magazínem PCGamesN.
Hry jako služba netáhnou?
Ani v případě, kdy vyjmeme kvalitu nového Hitmana, nelze tomuto rozhodnutí rozumět. Momentálně byl totiž Hitman jediným epizodickým a tím dlouhodobým výdělečným produktem ve stylu “hry jako služba”, který Square Enix měl v portfoliu. Tedy přesně v trendu, který se aktuálně prosazuje. “Nechápu, proč to udělali. Ale nemám žádné pochybnosti o tom, že se IO Interactive postaví na vlastní nohy a udělá něco skvělého,” dodává Emborg.
To není nepravděpodobné, protože IO Interactive si – už jako nezávislé studio – odneslo značku Hitman a už pracuje na druhé sezóně. Tu první si už zahrálo 5 milionů hráčů.
Po dokončení první série nového Hitmana Square Enix překvapivě oznámilo, že se chce svého dánského studia IO Interactive zbavit. Nakonec se s nikým nedohodlo na prodeji, a tak si firmu odkoupil management.
Martin Emborg si založil vlastní vývojářskou firmu a pracuje na sci-fi Echo.
Komentujte